معاون سابق سیاسی و امنیتی استاندار یزد:

«اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» یک راهبرد کلی در سال جاری و سال های آینده است

معاون سابق سیاسی و امنیتی استاندار یزد با اشاره به فرارسیدن سال نو و نامگذاری آن توسط مقام معظم رهبری گفت: با تبریک و آرزوی موفقیت برای آحاد مردم انقلابی ایران، سال95 از جانب رهبر انقلاب به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل نام گذاری شده است.
کد خبر: ۸۶۵۲۲۳۲
|
۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: معاون سابق سیاسی و امنیتی استاندار یزدبا اشاره به فرارسیدن سال نو و نامگذاری آن توسط مقام معظم رهبری گفت: با تبریک و آرزوی موفقیت برای آحاد مردم انقلابی ایران، سال95 از جانب رهبر انقلاب به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل نام گذاری شده است. قطعا این شعار یک راهبرد و جهت گیری کلی در سال جاری و سال های آینده خواهد بود و یک ضرورت و نیازمند اقدام عملی و محسوس است.


غلامحسین دشتی با بیان این که نه تنها مسئولین بلکه آحاد مردم با درک شرایط باید خود را برای تحقق آن آماده کنند ادامه داد: برای سعادت، پیشرفت، رشد و بالندگی و دستیابی به اهداف ملی، بین المللی ملت بزرگ ایران راهی جز توجه بیشتر به مسئله اقتصاد آن هم با تکیه بر توان و ظرفیت های داخلی و بهره گیری از شرایط جهانی به عبارتی همان اقتصاد مقاومتی ندارند.


وی با اشاره به مسیر روشن اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اینک مسیر روشن با محاسبه تمام مولفه های سیاسی، تاریخی و منطقه ای از سوی کارشناسان به پشتوانه تجربه قریب به نیم قرن در ایران پیشروی ملت و مسئولین قرار دارد که باید با درک شرایط داخلی و خارجی و استعانت از اندیشه های امام راحل و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دست به اقدام عملی زد و کشور را از لحاظ اقتصادی بیمه کرد.

دشتی ضمن بیان این که ایران اسلامی در این سال ها از دخالت دولت های سلطه گر مصونیت یافته و استقلال سیاسی را برای ملت به ارمغان آورده است؛ افزود: در حوزه دفاعی نیز به برکت ایثار و مقاومت مردم در هشت سال دفاع مقدس و تکیه بر ظرفیت های ملی، ایمانی، مدیریتی و جهادی و فداکاری رزمندگان امروز کشور به اوج اقتدار دفاعی در ناامن ترین منطقه جهان رسیده است .

وی با اشاره به تحریم ها و فشارهای علیه ایران اذعان داشت: آنچه روزنه ای برای اعمال شرارت ، فشار و تحریم بر ملت بزرگ و انقلابی ایران بدل شده؛ وضعیت ناپایدار اقتصادی، وابسته بودن اقتصاد به نفت و واردات است و این یک واقعیت روشن و غیرقابل انکار است و دشمنان ایران به خوبی دریافته اند که در این حوزه می توانند به شرارت دست بزنند.

دشتی دو راه پیش روی ملت ایران در حوزه اقتصاد را ترسیم کرد و اظهار داشت: یک راه این است که ملت به امید کمک و حمایت قدرت های جهانی بنشینند و در برابر اقتصاد مسلط جهانی تسلیم شوند اما در این راه استقلال کشور و تمامیت ارضی کشور خدشه دار خواهد شد.

رئیس مرکز راهبردی سپاه الغدیر یزد راه دیگر پیش روی ملت ایران را بهره گیری از تمام ظرفیت های مادی و معنوی کشور به عنوان محور اصلی کار و عمل دانست و ادامه داد: این راه، راه ترسیم شده توسط انقلاب و امام راحل است که رهبر معظم انقلاب نیز هم اکنون و در همه سال ها آن را در قالب ادبیات متفاوت نظیر تذکرات و هشدارها بیان می کنند.

دشتی در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی مبتنی بر علم، فناوری، حضور و مشارکت مردم، تولید ملی در عین حال بهره گیری از پیشرفت و دست آوردهای جهانی است و در این راه باید از تمام ظرفیت های جهانی نیز استفاده کرد یعنی اقتصادی درون زا و برون گرا.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار داشت: تنها راه علاج بیکاری، رکود، گرانی و به طور کلی راه درمان اقتصاد کشور بازگشت به اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب سال جدید را سال اقدام و عمل برای تحقق آن نامگذاری کرده است.


دشتی در پایان ابراز امیداواری کرد که همه مردم و مسئولین تمام توان خود را برای تحقق عملی شعار سال به کار گیرند.

آوای اقتصاد/

ارسال نظرات
آخرین اخبار