خواهران گروه جهادی مازندران درمناطق محروم خوزستان عید را بسر می کنند
فرمانده سپاه کربلا: قدم به قدم فعالیت های جهادگران دارای پاداشی است که برای مجاهدان و مردم محروم منطقه برکت آفرین شد.
کد خبر: ۸۶۵۲۲۸۱
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶

خبرگزاری بسیج مازندران، فرمانده سپاه کربلا به منظور سرگشی و تقویت روحیه خواهران بسیجی جهادگر در شادگان خوزستان وارد شادگان شد و از نوع و روند فعالیت جهادگران خواهر مطلع شد.

در این برنامه خواهران جهادگر به بیان فعالیت جهادی مناطق محروم این استان با اشاره به موضوعات مختلف پرداختند.

مسئول کمیته بهداشت اردوی جهادی خواهران مستقر در شادگان از تقسیم بندی این کمیته به دو گروه پایش و آموزش خبر داد و گفت: الویت گروه جهادی آموزشی است با این حال در مسئله پایش، هر روزه با مراجعه خانه به خانه وضع اهالی  چون فشار خون، داروها، معلوم شده و سوالات پزشکی انجام می شود و مشاوره ای هم مانند کاهش قند خون ارائه می شود.

این خواهر جهادگر ادامه داد: آموزش بهداشت دهان و درمان و زنان و زایمان هم از موارد دیگر است که با بررسی متوجه شیوع بیماری عفونی شدیمکه هنوز فرصت شناسایی علت آنرا نداشتیم با این حال وضعیت بهداشتی مردم این روستا در مقایسه با وضع بهداشتی منطقه سال گذشته بهتر است.

وی ضمن تشکراز خواهران گروههای جهادی استان خوزستان همراهی آنانرا کمک شایانی در بررسی موضوعات آموزشی و روانشناسی دانست .

این خواهر یادآور شد: در بخش آموزش صبح ها برای بچه ها و بعد از ظهر ها برای بانوان کلاس هایی بر پا می کنیم لذا در این مسئله عدم توانایی بانوان روستایی در زبان فارسی کار آموزش ما را به مشکل روبرو کند.

یکی از خواهران کمیته فرهنگی جهادی مازندران در نشست بررسی برنامه های جهادی شادگان گفت: توسعه فرهنگی با روشهای دوگانه برون گروهی و درون گروهی در برنامه قرار دارد که در بحث برونگروهی نشست های شبانه بانوان روستا، آموزش قران و نهج البلاغه و مراسم گوناگون برای رفع نیازمندیها و شبهات با بهرمندی افراد خبره با توجه به محتوا سازی برنامه مورد هدف است.

این خواهر بسیجی ادامه داد: آموزش ها با روش تبلیغات روی بنر واعلام برنامه در روز قبل از اجرا به روستائیان اطلاع داده می شود.

مسئول کمیته کشاورزی از مطالعات کمیته بر روی گیاهان خود رو در شرایط اقلیمی منطقه خبر دادو افزود: به منظور تقویت بنیه اقتصادی روستا، خانواده ها راغب ایجاد اشتغال هستند لکن تامین دستگاههای صنایع تبدیلی کوچک و خانگی می تواند رونق و تغییراتی در زندگی خانواده ها بوجود آورد.

در این نشست صمیمی کاری سردار بابایی ضمن تشکر از حضور خواهران جهادگر مازندران در مناطق محروم خوزستان گفت: خدا را شاکریم فرصتی وجود آورد تا قدم به قدم فعالیت های شما را دارای پاداشی کند که برای شما و مردم محروم منطقه برکت آفرین شد.

فرمانده سپاه کربلا رسیدن به نتیجه مطلوب را با پیگیری و حفظ ارتباط در آموزش میسر خواند و ارتباط کلامی را اولین قدم در آن دانست و گفت: آموزش اگر مورد فهم قرار نگیرد موثر نیست لذا افراد توانمند در زبان و گویش مردم را شناسایی کرده و با استفاده از انان این امر را محقق نمایید.

سردار بابایی بیان کرد: اگر محصولی تولید شود و بازار مصرفی نداشته باشیم موجب از بین رفتن علاقه خانواده ها خواهد شد برای همین ابتدا بازار مصرف تولید را مشخص کنید تا نتیجه دریافت شود.

فرمانده سپاه مازندران در مورد طرح توسعه کمی کیفی بسیج خواهران اظهار کرد: طرحی برای سال آینده داریم که بر مبنای آن هر روستا در کنار حسینیه یک فاطمیه هم برای خواهران داشته باشد که برای تامین هزینه ساخت آن مشارکت مردمی نقش بسزایی خواهد داشت.

سردار محمدحسین بابایی اضافه کرد: فاطمیه در روستا مکانی برای فعالیت های پایگاهی بشمار می رود و مشکل اصلی جامعه کم توجهی به بانوان است و اگر به این بخش توجه شود آقایان هم پر تحرک می شوند.

فرمانده سپاه کربلا در خصوص تولید وپرورش گیاهان دارویی خاطر نشان ساخت: برای سودمند بودن کار، مطالعه و شناسایی خود را کامل کنید و در دماهای ماهای گرم سال نمونه ها را آزمایش کنید و با هماهنگی جهاد خوزستان اطلاعات اقلیمی گیاهان قابل کشت را دریافت نمائید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها