مسئول سازندگی بسیج دانشجویی قم؛

500 نفر از دانشجویان قم در ایام نوروز به اردوهای جهادی اعزام شدند

معاون سازندگی بسیج دانشجویی استان قم از اعزام 500 نفر از دانشجویان به مناطق محروم برای انجام کارهای جهادی در ایام نوروز امسال خبر داد و گفت: این دانشجویان به روستاهای استان های قم، کرمان، خوزستان، لرستان و اصفهان اعزام شدند.
کد خبر: ۸۶۵۲۳۶۶
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی،'محمد عموعبدالهی' مسئول سازندگی بسیج دانشجویی قم درگفت وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: دانشجویان در این اردوهای جهادی در زمینه های مختلف از جمله تبیین و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی، مباحث فرهنگی، آموزشی، عقیدتی و محرومیت زدایی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: برخی از این دانشجویان نیز در زمینه تخصص های علوم پزشکی و درمان با اولویت دندان پزشکی و بیماری های زنان به مناطق محروم اعزام شده اند.

عموعبدالهی گفت: دانشجویان از دانشگاه های شهید محلاتی، دانشگاه آزاد، پیام نور، پردیس فارابی، علوم پزشکی، دانشگاه حضرت معصومه (س) ، دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشگاه ها و مراکز فنی مانند شهاب دانش و موسسه آموزش عالی پویش در این اردوها حضور دارند.

وی با اشاره به میزان فعالیت این دانشجویان در اردوهای جهادی نیز گفت: دانشجویان اعزامی بین 10 الی 12 روز در اردوهای جهادی فعالیت می کنند.

عموعبدالهی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رشته کشاورزی در قم وجود ندارد، از یک گروه 100 نفره از دانشجویان استان های کرج و البرز دعوت به عمل آمد تا در این بخش در روستاهای قم فعالیت کنند.

وی گفت: در ایام نوروز سال 93 حدود 300 نفر و نوروز 94 نیز 400 نفر از دانشجویان اعزام شده بودند.

عموعبدالهی بااشاره به اهمیت حضوردانشجویان درمناطق محروم گفت: دانشجویان به عنوان مدیران آینده کشور باید با واقعیت جامعه از نزدیک آشنایی داشته باشند.

وی با اشاره به حضور روحانیان در میان دانشجویان جهادی گفت: در اردوهای جهادی شاهد بهترین پیوند بین حوزه و دانشگاه هستیم.

عموعبدالهی برنامه های بسیج دانشجویی در اردوهای جهادی را شامل اردوهای درون گروهی و برون گروهی ذکر کرد و گفت: برنامه های درون گروهی، روحانی محور و با رویکرد پرورش و جهانبینی فکری دانشجویان می باشد و برنامه های برون گروهی نیز همان حضور در مناطق محروم و روستاها و محرومیت زدایی است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار