خبرهای داغ:
سردار شاهوارپور در مراسم سالروز پیروزی عملیات فتح المبین:

وحدت معجزه عملیات فتح المبین بود

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج)خوزستان با بیان اینکه وحدت معجزه عملیات فتح المبین بود، گفت: رمز یا زهرا (س) در این عملیات پیوند دهنده این وحدت بود.
کد خبر: ۸۶۵۲۳۷۱
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶

به گزارش خبرنگار بسیج از منطقه عملیاتی فتح المبین در خوزستان صبح امروز مراسم بزرگداشت سالروز پیروزی عملیات فتح المبین که با حضور زائران راهیان نور، خانواده های شهدا و جانبازان و بسیجیان در زیارتگاه شهدای گمنام این منطقه برگزار شد.

 سردار حسن شاهوار پور در این مراسم با تاکید بر اینکه حوادث تاریخی برای انسانها درآموز است، افزود: در این حوادث تجربات گرانبهایی وجود دارد که برای ادامه مسیر زندگی راهگشاست.

سردار شاهوار گفت:  اگرچه برخی حوادث از جمله جنگ تحمیلی تلخ است اما در جنگتحمیلی برجستگی هایی وجود دارد که باید برای نسل جوان بازگو شود.

وی افزود: رویکرد دینی و ارزشی رزمندگان  و ارداه های قوی آنان، عاشقانه ایستادن در مقابل ظلم و وحدت از برجستگی های جنگ تحمیلی است. 

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج)خوزستان با اشاره به عملیات فتح المبین افزود: در این عملیات زمینهای اشغالی شمال خوزستان و غرب کرخه آزاد و امنیت شهرهای شوش، دزفول و اندیمشک تامین شد.

وی افزود: این عملیات در 4 محور و با همکاری و وحدت سپاه و ارتش انجام و گروههای شناسایی ارتش و سپاه شناساییهای های مشترک خود را از طریق عکسبرداری زمینی، بررسی عکسهای هوایی، بازجویی از اسرا و راههای دیگر انجام دادند.  

سردار شاهوارپور ادامه داد: نیروهای مردمی هم از نقاط مختلف کشور برای سازماندهی و آموزش به خوزستان آمده بودند تا دشمن را از سرزمینشان بیرون کنند. این موضوع هم به افزایش محورهای عملیاتی کمک کرد.  

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج)خوزستان افزود: در حالی که نیروهای ایران آماده میشدند تا در 4 قرارگاه، به ارتش عراق حمله کنند اما عراق از طرح عملیات با خبر و از دو محور، آغاز به حمله و فرماندهان ایرانی را غافلگیر کرد و  این کار را برای ایرانیها سختتر میکرد. عراق در محور رقابیه هم دو تا چهار کیلومتر پیشروی کرد و خود به خود محور به هم ریخت. با این وضع، فقط دو محور از 4 محور عملیات، برای شروع آن باقی مانده بود.

وی گفت: اول فروردین سال 61 رزمندگان حرکتشان را به سمت نقطه آغاز عملیات، شروع کردند و در باداد دوم فروردین با رمز یازهرا(س) عملیات فتحالمبین آغاز و نیروهای 4 قرارگاه (نیروهای لشکر 14 امام حسین(ع)، تیپ 84 خرم آباد، لشکر 27 و لشکر 21 حمزه ارتش) از چهار طرف حمله کردند.

سردار شاهوارپور ادامه داد: در مرحله دوم عملیات رزمندگان تنگه و ارتفاعات رقابیه و زمینهای اطراف میشداغ را تصرف کردند. ایرانیها آنقدر محکم وارد عمل شده بودند که دیگر از ضد حملههای سخت عراقیها خبری نبود. در شب هفتم عملیات، دشمن بسیاری از مناطق را خالی کرده و عقب نشسته بود.  بعد از این هم دیگر جنگ سختی اتفاق نیفتاد و عراقیها گام به گام عقب رفتند و ایرانیها پیشروی کردند.

وی ادامه داد: این عملیات 8 روز به طول انجامید و صدها تانک و توپ دشمن منهدم و به غنیمت گرفته شد زمینهای اشغالی شمال خوزستان و غرب کرخه پس از 18 ماه آزاد شد  و حدود 17 هزار نیروی عراقی به اسارت گرفته شدند.  

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج)خوزستان با بیان اینکه عملیات فتحالمبین تحقیرآمیزترین شکست برای صدام تا آن روز بود، کفت: در این عملیات ارتش بعثی تقریبا سه لشکر خود را از دست داد.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها