نماینده شهرداران کشور:

قابلیت‌های اجرایی شهرداری‌ها در خدمت تحقق عملی اقتصادمقاومتی است

نماینده شهرداران کشورمان در شورای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، با اشاره به زمینه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرداری‌ها، گفت: قابلیت‌های اجرایی شهرداری‌ها در خدمت تحقق این اصل بنیادین اقتصادی است.
کد خبر: ۸۶۵۲۳۸۸
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی با بیان این مطلب افزود: شهرداری‌ها توجه به حضور میدانی در بخش‌های مختلف عمرانی، خدماتی و فرهنگی اجتماعی، در عملیاتی کردن اصول اقتصاد مقاومتی، باید پیش‌قدم باشند.

وی با بیان این‌که بخش قابل‌توجهی از بار توسعه و عمران کشور، بر دوش شهرداری‌ها است، اظهار داشت: تکیه بر توانمندی‌های داخل، بهره‌گیری از تکنولوژی‌های بومی و بهینه‌سازی منابع مصرفی، سه اصل مهمی هستند که چه در حوزه‌های عمرانی، و چه در بخش خدمات باید سرلوحه مدیران و عوامل اجرایی قرار گیرد.

نجفی با بیان این که روند حرکتی شهرداری تبریز در سال‌های اخیر، بر همین مبنا بوده است، یادآور شد: در نبود مدیریت واحد شهری، خوشبختانه تعامل هماهنگ و مصمم مدیریت شهری تبریز اعم از شهرداری و شورای اسلامی شهر، با مدیریت استان و دستگاه‌های مختلف نظارتی، محتوای برنامه‌های شهرداری تبریز را به الگوهای اقتصاد مقاومتی نزدیک کرده است.

شهردار تبریز اظهار داشت: توفیقات ارزنده شهرداری تبریز در حوزه‌های مختلف عمران، حمل و‌ نقل عمومی، زیست شهری و فرهنگی، نشان‌دهنده بسترهای مستعد اقتصاد مقاومتی است، با این حال، تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله زیادی داریم؛ از همین رو باید در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب «اقدام و عمل»، محور برنامه‌های اقتصاد مقاومتی عنوان شده، تمام تلاش خود را در مسیر تحقق اصول تبیین‌شده قرار دهیم.

وی یادآور شد: در سال‌های اخیر، در حوزه‌های فرهنگی و نرم‌افزاری، برنامه‌های متنوعی اجرا شده است؛ این برنامه‌ها، امسال باید وارد حوزه‌ عمل و اجرا شده و تاثیرات و دستاوردهای عینی خود را نشان دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار