توسط هنرمند مشهدی؛

تصویر شهدای هسته‌ای بر روی المان «انرژی اتمی» قرار گرفت

خالق اثر انرژی اتمی بیان داشت: این اثر یک کار دانش بنیان و مهندسی شده است که دستاوردهای انرژی هسته ای را سال به سال نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۶۵۲۳۹۳
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
عطیه غلام پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در خصوص المان انرژی هسته ای، گفت: این سازه از فایبرگلاس و دارای ابعاد پنج متر و 30 سانت در سه و نیم متر است.
 
این هنرمند با اشاره به این مطلب که این اثر یک کار دانش بنیان است، گفت: این کار به صورت علمی پیش رفته است به طوری که ابتدای مطالعاتی بر روند دست یابی به انرژی هسته ای داشته ام و و بر اساس مستنداتی که وجود داشت سعی کردم کاری را به نمایش بگذارم که مورد پسند تمامی مردم باشد.

وی با اشاره به این مطلب که این المان یک سازه مهندسی شده است و محاسبه شده که تحت چه زاویه ای باید بچرخد، خاطرنشان کرد: تصویر شهدای هسته ای را روی الکترون های سازه قرار داده ام و از پایه، دستاوردهای انرژی هسته ای را سال به سال نشان می دهد و انتهای سازه به شکلی  ساخته شده است که این منظور را می رساند که راه شهدای هسته ای ادامه دارد.

خالق اثر انرژی اتمی با تاکید بر این موضوع که در این المان نشان داده ام که تمامی دستاوردهای ما در این عرصه بر پایه انقلاب اسلامی و تمام مجاهدت هایی است که جوانان این کشور انجام داده اند، تصریح کرد: به دلیل این که امروز انرژی هسته ای یکی از دغدغه های مردم است تصور می کنم این اثر به لحاظ حس اقتداری که در مردم ایجاد می کند، با استقبال مردمی مواجه شود.

این هنرمند ضمن بیان این نکته که این اثر بر اساس موضوع ایرانی بودن فراخوان بهار فیروزه ای انتخاب شد، ادامه داد: در سال جاری برای نخستین بار شهرداری مشهد بسیاری از رشته های هنری را در کنار هم قرار داده و این گونه جمع کثیری در ایام نوروز تلاش می کنند مشهد تبدیل به یک شهر با نشاط کنند.

وی تاکید کرد: همچنین این ایده باعث شده برای بسیاری فرصت های شغلی به وجود آید و گردش متالی در شهر رخ دهد. همچنین این کار باعث شده بین هنرمندان ارتباط برقرار شود، بنابراین اقدام شهرداری در استفاده از رشته های مختلف هنری در کنار هم قابل تقدیر است.

غلام پور ضمن اشاره به اینکه برای نخستین بار است که در این جشنواره حضور یافته ام، گفت: البته زمان در نظر گرفته شده برای تحویل آثار بسیار محدود است که همین عامل باعث ایجاد اساترس میان هنرمندان شده است، چنانچه شهرداری از سال آینده زمان ان را افزایش دهد هنرمندان با فراغ بال بیشتری به ارائه آثار خواهند پرداخت.

خالق اثر انرژی اتمی همچنین پیشنهاد کرد: چنانچه هنرمندان بتوانند ابعاد آثاری را که ارائه می کنند افزایش دهند که ابهت کار بالا رود، قطعا تاثیرگذاری چند برابر خواهد داشت، البته مسئله جانمایی اثر نیز بسیار مهم است و شهرداری باید بداند که کدام اثر در کدام منطقه از شهر تاثیرگذارتر خواهد بود.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار