رئیس میراث فرهنگی نیر:

بازدید از موزه نیر برای عموم رایگان است

جابر اسدی گفت: موزه این شهرستان واقع در میدان بسیج به صورت رایگان برای بازدید عموم باز دایر است.
کد خبر: ۸۶۵۲۵۱۳
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، جابر اسدی گفت: تاکنون 6 هزار انواع محصولات فرهنگی شامل نقشه استان، دفترچه راهنمای گردشگری و سی دی در بین مسافران و گردشگران توزیع شده است .

وی افزود: اقلام فرهنگی در میادی های ورودی نیر و همچنین در هتل ها و مهمان پذیرها و اسکان فرهنگیان توزیع می شود تا مسافران به راحتی بتوانند از مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری بازدید کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر بیان کرد: باید تلاش کرد تا در راستای چگونگی راهنمایی بهتر مسافران و ترقیب آنها برای بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی شهرستان نیر برنامه ها به خوبی اجرا شود.

وی اضافه کرد: دو پایگاه در میدان بسیج و مقابل ساختمان شهرداری نیر دایر شده است.

اسدی افزود: نیر دروازه ورود استان اردبیل است و در این راستا ما موظف به تغییر چهره نیر به سیمای گردشگری هستیم.

وی گفت: شهرستان نیر به عنوان پل ارتباطی استان های شمال غرب کشور و یکی از مقاصد و مسیرهای اصلی گردشگری استان اردبیل است ولی مورد کم توجهی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نیر پیشانی گردشگری استان اردبیل است افزود: از 37 منطقه نمونه گردشگری استان اردبیل هفت منطقه در نیر واقع شده و از کل آثار تاریخی این شهرستان تاکنون 76 اثر به ثبت ملی رسیده است.

وی با اشاره به اقامت مسافران نوروزی در شهرستان نیر اظهار کرد: تاکنون 500 نفر در تعطیلات نوروز در اماکن عمومی و مدارس این شهرستان اسکان یافته و از مناطق گردشگری و تاریخی قلعه بوینی یوغون، غار گلستان، غار اباذر، کاروانسرای شاه عباسی، موزه نیر، آب های گرم معدنی و منطقه توریستی بولاغلار بازدید کردند.

رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر هم گفت : موزه این شهرستان واقع در میدان بسیج به صورت رایگان برای بازدید عموم باز دایر است.

وی گفت: تاکنون 50 نفر از مسافران نوروزی از این موزه شهرستان نیر بازدید کردند.

ارسال نظرات