پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: این اردوها در اشاعه فرهنگ شهادت و ایثارگری رزمندگان نقش مهمی ایفا می‌کند، جوانان در دوران دفاع مقدس گوش به فرمان ولی‌فقیه زمان بودند و امروز ما نیز باید ادامه دهنده مسیر آنان باشیم و از سنگر ولایت به خوبی حراست کنیم.
کد خبر: ۸۶۵۲۵۴۴
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹

غلامرضا غفاری در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حضورپرشور جوانان در کاروان راهیان نور اظهار داشت: زمانی که به چهره تک تک جوانانی که در این سفر معنوی حضور دارند نگاه می‌کنم گویی همان جوانان دوران دفاع مقدس هستند که با شوق در جبهه‌ها حضور می‌یافتند در مقابل دشمنان بایستند.

وی افزود: همانگونه که مقام‌معظم رهبری فرمودند "جوانان امروز اگر از جوانان دوران دفاع مقدس بهتر نباشند کمتر نیستند" در این سفر می‌توان به عمق این سخن پی برد چراکه حس و حالی که جوانان امروز دارند به گونه‌ای است که اگر زمانی نیاز باشد پیشگام‌تر از بقیه برای دفاع گام برداشته و از خط اسلام و ولایت دفاع می‌کنند.

این روایتگر دوران دفاع مقدس تصریح کرد: زمانیکه پای بر خاک شلمچه می‌گذارم گویی وقایع دوران دفاع مقدس تکرار می‌شود و با خود می‌اندیشم که چرا ما از قافله شهدا جا مانده‌ایم، تلاش می‌کنم تا حد مقدور در این سفر معنوی حضور پیدا کنم اگر روزی توفیق حضور در این مناطق را نداشته باشم بیمار هستم.

غفاری با اشاره به اعتقاد راسخ ملت ایران در دوران دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس ملت ایران با ایمان و اعتقاد راسخ با دست خالی در مقابل دشمنی که تا بن دندان مسلح بود و از سوی ابرقدرت‌های جهان حمایت می‌شد ایستادند با وجود اینکه تازه نهال انقلاب در این سرزمین جوانه زده بود و از سوی قدرت‌های جهانی در تحریم بود.

وی افزود: اگر الگوی خود را دوران دفاع مقدس قرار دهیم می‌توانیم با عزم و اراده شعار امسال را که با نام "اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل" نامگذاری شده را جامه عمل بپوشانیم تنها باید ایمان خود را حفظ کرده و گوش به فرمان ولی‌فقیه باشیم.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس به یکی از خاطرات خود از راهیان نور اشاره کرد و تصریح کرد: یکبار در هویزه شاهد بودم که دختر خانم جوانی بر سر مزار شهید نشسته و به پهنای صورت اشک می‌ریزد و زمانی که جویا شدیم دریافتیم که گویا در عالم خواب همان شهید او را به این سفر معنوی دعوت کرده بود و برایم بسیار جالب بود که ارتباط معنوی بین شهدا با این عالم خاکی وجود دارد و افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

غفاری خاطرنشان کرد: راهیان نور نعمتی بزرگی است که با وجود تلاش‌های دشمن برای کمرنگ کردن این سفر در نزد نسل جوان هنوز هم شاهد حضور پرشور مردم به ویزه نسل جوان در کاروان‌های راهیان نور هستیم.

وی افزود: این اردوها در اشاعه فرهنگ شهادت و ایثارگری رزمندگان نقش مهمی ایفا می‌کند، جوانان در دوران دفاع مقدس گوش به فرمان ولی‌فقیه زمان بودند و امروز ما نیز باید ادامه دهنده مسیر آنان باشیم و از سنگر ولایت به خوبی حراست کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات