خبرهای داغ:
جمعی از زائرین راهیان نور استان قزوین پیش از ظهر امروز در قالب کاروان مزار دانشجویان شهید هویزه را زیارت کردند.
کد خبر: ۸۶۵۲۵۶۴
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، زائرین استان قزوین پیش از ظهر امروز مزار دانشجویان شهید منطقه هویزه را زیارت کردند.
راوی و رزمنده قزوینی دوران جنگ تحمیلی در جریان این بازدید طی سخنانی در توصیف این منطقه اظهار کرد: در سال‌های آغازین جنگ، دشمن تهاجم خود را به ایران از محورهای گوناگونی شروع کرده بود که هویزه، سوسنگرد و بستان از جمله آن‌ها به شمار می‌رفت.
ابوالفضل باجلان افزود: سیدحسین علم‌الهدی نیز که از دانشجویان پیرو خط امام در جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود، به همراه تنی چند از دوستان دانشجوی خود راهی اهواز شد و جنگ‌های نامنظم را شکل داد؛ به گونه‌ای که هر جا به حضور آنها نیاز بود، برای کمک و دفاع حاضر می‌شدند.
راوی و رزمنده قزوینی دوران جنگ تحمیلی عنوان کرد: آنها در منطقه هویزه هم که به تصرف عراق درآمده بود، در کنار لشکر 16 زرهی قزوین عملیات کردند و پس از درگیری با دشمن، لشکر 16 زرهی دستور عقب‌نشینی داد.
وی اضافه کرد: اما این دانشجویان به دلایلی از جمله نبود امکانات ارتباطی از موضوع آگاه نشدند و در محاصره دشمن قرار گرفتند که این امر سبب شهادت آنان شد.
راوی و رزمنده قزوینی دوران جنگ تحمیلی تصریح کرد: پس از عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر با رضایت مادر شهید علم‌الهدی، این شهید با چند تن از دوستانش در همین مکان به خاک سپرده شد؛ اما تعدادی دیگر از شهدای دانشجوی هویزه در گلزار شهدای شهرها مدفون هستند و سنگ قبرهایی که به نام آنها در این مکان قرار گرفته، تنها مربوط به یادمان این شهداست.
باجلان خاطرنشان کرد: شهید علم‌الهدی پدر خود را در سنین کودکی از دست داده بود؛ اما مادر و دو برادر وی نیز پس از مرگ در محل یادمان شهدای هویزه و بالای مزار شهید سیدحسین علم‌الهدی به خاک سپرده شدند.
راوی و رزمنده قزوینی دوران جنگ تحمیلی عنوان کرد: این شهید گرانقدر معلم قرآن بود و همواره قرآن را به همراه داشت؛ به‌گونه‌ای که بنا به روایاتی پیکر وی پس از شهادت از روی همان قرآن شناسایی شده است.
3001/ت/30

ارسال نظرات
پر بیننده ها