اردوهای راهیان نور بازخوانی هشت سال دفاع مقدس و حماسه‌هایی است که در این مدت توسط جوانانی که در خط ولایت و انقلاب اسلامی حرکت می‌کردند و امروز راهیان نور می‌تواند بستری مناسب برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل جدید باشد.
کد خبر: ۸۶۵۲۵۸۰
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴

حجت‌الاسلام محمدحسین محمدی شفیعی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی، ضمن نخستین حضور خود در کاروان راهیان نور اظهار داشت: برای نخستین با است که به همراه خانواده در این سفر معنوی حضور داریم و تصور می‌کنم حس و حال بهتری را در فرزندانم ایجاد کرده است.

وی افزود: زمانی که از نزدیک به این مناطق سفر می‌کنیم می‌توانیم شرایط و سختی‌هایی را که رزمندگان در دوران دفاع مقدس تحمل کرده‌اند را تا حد زیادی لمس کنیم و دین خود را در مقابل آنان بهتر ادا کنیم تا ان‌شاءالله امانتدار خوبی برای آرمان‌های دلاورمردانی باشیم که در هر لحظه از جنگ تحمیلی ایستادگی کردند تا امروز ما در اقتدار و امینت به سر بریم.

این روحانی اعزامی همراه با کاروان راهیان نور تصریح کرد: شنیده‌ها به مانند دیدن نیست و نخواهد بود باید هر فردی خود از نزدیک این منطقه را ببیند تا بتواند عمق پیام شهیدان را درک کند.

حجت‌الاسلام محمدی شفیعی ادامه داد: یکساعت پیش از حرکت بود که مطلع شدم که باید عازم مناطق عملیاتی جنوب شوم و همه چیز برای حضور من و خانواده در این سفر معنوی مهیا شد اینجا بود که دریافتم شهدا باید ما را دعوت کنند.

وی افزود: نقش راوی و روحانی در کاروان راهیان نور بسیار اثرگذار خواهد بود و بهتر می‌توانند وقایع دوران دفاع مقدس را به تصویر کشیده و اهداف این دفاع مقدس را برای بازدیدکنندگان بیان کنند که می‌بایست از ظرفیت روحانیون و راویان استفاده بهینه شود تا هدف نهایی از راهیان نور حاصل شود.

این روحانی اعزامی همراه با کاروان راهیان نور تصریح کرد: اگر شرایط به گونه‌ای فراهم شود که زمان بیشتری را افراد در این سفر معنوی حضور داشته باشند تا بتوانند زمان بیشتری را به زیارت یادمان‌ها اختصاص دهند بی‌شک اثرگذاری بیشتر خواهد بود و پیام شهیدان را درک خواهند کرد.

حجت‌الاسلام محمدی شفیعی رشادت و ایثارگری رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: رزمندگان برای دفاع از دین و ایمان خود راهیی جبهه‌ها شدند و حاضر شدند برای دفاع از همین اعتقادات خود جان خود را نیز فدا کنند.

وی افزود: اکنون دشمن تمام تلاش خود را در راستای جنگ نرم به کار بسته تا بتواند نظام اسلامی را از پای درآورد اما تا زمانی که جوانان این مرز و بوم با بصیرت در مقابله با آنان ایستاده‌اند کاری از پیش نخواهند برد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات