سفیر جمهوری آذربایجان در ایران:

امضای سند همکاری ایران و آذربایجان

ساخت راه‌آهن و در کل فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری با نگاه اقتصادی، از عوامل تأثیرگذار در توسعه گردشگری و توسعه روابط هر دو کشور است.
کد خبر: ۸۶۵۲۶۸۱
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جوانشیر آخونداف در بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز اردبیل اظهار داشت: اردبیل مهد مذهب شیعه و در اصل آغازگر مذهب شیعه بوده که نقش و تاثیر بسزایی در ترویج این مذهب داشته است.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران گفت: مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی نمایانگر تاریخ مشترک ایران و آذربایجان است، بنابراین از هر تلاش و کوششی برای حفاظت و نگهداری شایسته از این اثر جهانی دریغ نخواهیم کرد.

وی نگاه تاریخی و مدنیت به اردبیل و بازدید از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی را هدف از سفر خود به این استان برشمرد و افزود: سفر بیشتر گردشگران آذربایجانی به ایران نیز بیشتر با نگاه تاریخی و مدنیت است که در ابتدا زیارت از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی را به عنوان مقصد نخست خود قرار می‌دهند و سپس به دیگر استان‌ها از جمله خراسان، اصفهان و قم سفر می‌کنند.

آخونداف با اشاره به بازدید خود از بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در 25 سال قبل، پیش از ثبت جهانی این اثر ارزشمند، ساماندهی محوطه پیرامون مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی از جمله راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی و ساخت تندیس شیخ صفی‌الدین اردبیلی توسط ودوود موذن‌زاده، هنرمند پیکرتراش اردبیلی در این محوطه را بسیار قابل توجه و در خور توصیف کرد.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران سفر رئیس‌جمهور آذربایجان به ایران و امضای 12 سند همکاری مشترک، ساخت راه‌آهن و در کل فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری با نگاه اقتصادی را از عوامل تأثیرگذار در توسعه گردشگری و توسعه روابط هر دو کشور عنوان کرد.

قادر تقی‌زاده، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این بازدید اظهار کرد: در دیدار با سفیر جمهوری آذربایجان در ایران، هماهنگی‌های لازم برای دیدار آژانس‌های مسافرتی جمهوری آذربایجان با مدیران عامل آژانس‌های مسافرتی ایران در راستای تبادل و توسعه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت انجام شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار