مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل:

تشدید برخورد با عوامل، در حوزه توزیع فراورده‌های دامی غیربهداشتی

انتظار می‌رود مردم نیز در این زمینه همکاری و مشارکت لازم را داشته و گوشت قرمز و سفید مورد نیاز خود را به صورت بسته‌بندی و از مراکز مجاز و مورد تائید دامپزشکی تهیه کنند.
کد خبر: ۸۶۵۲۶۸۶
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، صادق صالحی در بازدید از روند اجرای طرح نظارت بهداشتی نوروزی در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر در قالب طرح نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی 20 اکیپ ثابت و سیار در سطح استان فعال شده و در این زمینه اقدام به ارائه خدمات می‌کنند.

وی گفت: در قالب این اکیپ‌ها 48 نفر از نیروهای فنی و تخصصی در حوزه بازرسی و نظارت بهداشتی تا پایان تعطیلات نوروزی فعالیت کرده و با هرگونه اقدام و کشتار دام خارج از چارچوب قوانین و قواعد در این حوزه با قاطعیت برخورد می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به اینکه در ایام عید نوروز و به ویژه در آستانه عید تقاضا برای فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز و سفید افزایش می‌یابد از این رو باید تلاش و جدیت بر این باشد تا به تناسب این افزایش تقاضا بتوانیم افزایش نظارت‌ها و به تبع آن ارائه فراورده‌های خام دامی سالم و بهداشتی را به مردم شاهد باشیم.

صالحی از تشدید برخورد با هرگونه اقدام خارج از چارچوب قانونی و اعمال غیربهداشتی در حوزه توزیع فراورده‌های دامی خبر داد و افزود: انتظار می‌رود مردم نیز در این زمینه همکاری و مشارکت لازم را داشته و گوشت قرمز و سفید مورد نیاز خود را به صورت بسته‌بندی و از مراکز مجاز و مورد تائید دامپزشکی تهیه کنند.

وی با اشاره به اقدامات دامپزشکی استان در سال گذشته در راستای برخورد با متخلفان بیان کرد: در سال گذشته 100 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی و تاریخ مصرف گذشته امحا شد و نیز 50 هزار و 350 مورد بازدید از 3 هزار مرکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان انجام و 238 متخلف در این حوزه برای رسیدگی در مورد تخلفات آنها به مراجع قضایی معرفی شدند که این اقدامات و برخوردها امسال نیز تداوم می‌یابد.

ارسال نظرات