معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با نوروز، از پیشکسوتان صنایع دستی استان تجلیل شد.
کد خبر: ۸۶۵۲۷۳۸
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مهرداد رئیسی اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن نوروز 95، از پنج پیشکسوت صنایع دستی در شهرستان های شهرکرد، بروجن و بن تقدیر شد.

وی تأکید کرد: از کیوان نورمحمدیان دهکردی با 30 سال سابقه در زمینه تولید نمد و همایون حیدری با 20 سال سابقه فعالیت در زمینه احجام فلزی در شهرستان شهرکرد تجلیل به عمل آمد.

رئیسی افزود: همچنین از 40 سال فعالیت محمد خونچی در زمینه کلاه مالی و ماه شرف همت علی کیخا، با 50 سال سابقه در زمینه تولید گلیم در شهرستان بروجن تقدیر شد.

وی تصریح کرد: از زحمات سید محمد هاشمی، دارای 20 سال فعالیت در زمینه تولید خاتم در شهرستان بن تجلیل صورت گرفت.

گفتنی است، 40 رشته صنایع دستی شهری و روستایی و همچنین 32 رشته صنایع دستی عشایری در چهارمحال و بختیاری تولید و عرضه می شود.

به گزارش بسیج؛ انواع بافته های داری مانند قالی، جاجیم و گلیم، لباس های محلی، سرانداز، قفل سنتی چالشتر، گیوه، قلمکار، معرق، خاتم، نمد، سنگ های تزئینی و قیمتی، احجام فلزی، چرم دوزی، سرمه دوزی، مسگری، سفال، سنگ تراشی سنتی و آثار چوبی از مهمترین صنایع دستی تولیدی در چهارمحال و بختیاری به شمار می رود.

ارسال نظرات