معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: در سال جدید به دنبال برپایی 70 بیمارستان صحرایی و ثابت در کشور هستیم و امیدواریم بتوانیم حداقل چهار بیمارستان صحرایی بین‌المللی را درنقاط صفر مرزی برپا کنیم.
کد خبر: ۸۶۵۲۷۹۱
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر روح الله قائد امینی، درباره اهداف بسیج جامعه پزشکی کشور در سال 95 گفت: علی‌رقم کمبود اعتباراتی که در سال 94 وجود داشت با ایجاد یک بهره وری مناسب و افزایش اثربخشی، بسیج جامعه پزشکی توانست در حوزه امداد و درمان شامل برپایی بیمارستان ثابت و صحرایی، اعزام تیم‌های بهداشت عمومی تخصصی و فوق تخصصی همچنین برپایی بیمارستان صحرایی در نقطه صفر مرزی خدمات قابل توجهی ارائه دهد، به شکلی که رضایت گیرندگان خدمات و کارکنان حوزه سلامت وجود داشته باشد.

رضایت‌مندی 90 درصدی از ارائه خدمات در بیمارستان صحرایی
وی با اشاره به اینکه در ارزشیابی انجام شده میزان رضایت‌مندی از ارائه خدمات در بیمارستان صحرایی برپا شده در نقطه صفر مرزی بالای 90 درصد بوده است، تصریح کرد: برای سال جدید برنامه‌های سال 94 را با کیفیت و کمیت جدید ارائه خواهیم داد.

معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور درباره رویکرد رئیس این سازمان در سال 95 تاکید کرد: دکتر رئیس زاده، به دنبال این هستند که در سال جدید برنامه‌های جهادی ما به سمت ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و درمانی در مناطق کم برخوردار و مرزی پیش برود و ما به دنبال ارتقاِء سطح بهداشت و سبک زندگی ایرانی- اسلامی باشیم و کمتر به موضوع درمان بپردازیم، در واقع آیتم‌های بهداشتی در اجرای برنامه‌های ما مشهودتر باشد.

به دنبال برپایی 4 بیمارستان صحرایی بین‌المللی در نقاط صفر مرزی هستیم
وی ادامه داد: از استان‌ها درخواست کرده ایم تا پروپوزال‌های اجرای طرح را آماده کنند تا در ابتدای سال 95 کار را پیش ببریم؛ برای سال جدید به دنبال این هستیم تا 70 بیمارستان صحرایی و ثابت، بیش از 6 هزار تیم بهداشتی درمانی و عمومی و 70 تیم تک تخصصی و فوق تخصصی به مناطق مرزی و محروم اعزام کنیم و امیدواریم بتوانیم حداقل 4 بیمارستان نیز در نقاط صفر مرزی به شکل بیمارستان صحرایی بین المللی برپا کنیم و به مردم خدمات ارائه دهیم.

قائد امینی، با بیان اینکه در راستای توسعه پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلف مانند حوزه علمی، پژوهشی برای اولین بار آموزش ام بی سی را در سال 95 اجرا خواهیم کرد، گفت: مدیریت پدافند غیرعامل برای پزشکان برگزیده که در سطح کشور به شکل عمومی و با همکاری مرکز بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این فعالیت را انجام خواهد داد.

وی در ادامه افزود: به دنبال این هستیم تا بحث حضور فعالیت جهادی خواهران و زنان را به عنوان بخشی از جامعه مخاطب توسعه دهیم.

معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ادامه داد: موضوع نگرش زنان و خانواده، پتانسیل خواهران در فعالیت‌های فرهنگی، اردویی و حفظ آثار دفاع مقدس فعالیت‌هایی است که باید در این مسیر به شکل کیفی وارد عمل شویم و حداکثر بهره وری در این مسیر انجام شود.

رونمایی از الگوی ارزیابی عملکرد بیمارستان صحرایی
وی با اشاره به اینکه در سال 95 طلیعه‌ای برای ورود به فناوری‌های نوین و شیوه‌های مدیریت جدید در حوزه جهادی را دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم بتوانیم الگوی ارزیابی عملکرد بیمارستان صحرایی را تا پایان شهریور ماه دایرو رونمایی کنیم همچنین بتوانیم برای سالیان آتی ابزار ملی برای ارزیابی بیمارستان صحرایی داشته باشیم و به عنوان شاخص فعالیت‌های جهادی در حوزه سلامت و کارآمدی بسیج جامعه پزشکی از آن استفاده کنیم.

قائد امینی، ادامه داد: در سال 95 کمیسیون عالی سلامت بسیج با شدت و کیفیت بالاتری با راه اندازی کارگروه‌های مختلف مانند کارگروه بیمه، دارو، طب سنتی، دانشجویی، پرستاری و پیراپزشکی پیش خواهد رفت و ایده‌های اتاق فکر ما یعنی مجمع کمیسیون عالی سلامت به عنوان زمینه‌های بروز خلاقیت‌‌ها و برنامه‌های جدید در سطح بسیج جامعه پزشکی و در سطح حوزه سلامت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

همکاری با پزشکان اهل تسنن و تشیع در نقاط مرزی برای ایجاد وحدت اسلامی
وی با اشاره به اینکه در اقدامی مشترکی که با مجمع جهانی تقریب مذاهب آغاز کرده ایم که بتوانیم از حضور پزشکان اهل تشیع و تسنن جهادی استفاده کنیم، بیان کرد: این طرح برای ایجاد تحکیم وحدت اسلامی در نقاطی از کشور است  که اهل تسنن و تشیع حضور دارند و حضور این افراد وحدت اسلامی در این نقاط را افزایش می‌دهد.

راه انداری بسیج بهداشت و پیشگیری، بسیج پرستاری و بسیج پیراپزشکان در سال 95
معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ادامه داد: در سال 95 زیرشاخه‌های بسیج جامعه پزشکی را به شکل رسمی شروع خواهیم کرد و برای اولین بار بسیج بهداشت و پیشگیری، بسیج پرستاری، و بسیج پیراپزشکان را راه اندازی خواهیم کرد و به عنوان زیر شاخه‌های تخصصی از آنان استفاده خواهیم کرد.

به دنبال ارائه برنامه‌های بومی به سازمان بسیج مستضعفین هستیم
قائد امینی، تاکید کرد: امسال برگزاری مجمع دو سالانه بسیج را خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت کارگروه‌های سلامت در شهرستان‌ها و کارگروه سلامت بسیج در استان‌ها استفاده کنیم که با استفاده از توانمندی، ایده‌ها، افکار و پیشنهادات را در کمیسیون عالی سلامت، شورای قشر و مجمع دو سالانه بسیج در سال 95 بررسی کنیم و برنامه‌های جدید و بومی شده را به سازمان بسیج مستضعفین ارائه دهیم.
ارسال نظرات