رییس سازمان جوانان هلال احمر مطرح کرد

راه اندازی کمپین 'نه به تصادفات جاده ای' در کشور

رییس سازمان جوانان هلال احمر در بازدید از روند اجرایی طرح های ایمنی، سلامت و امداد و نجات نوروزی در نیر از راه اندازی کمپین 'نه به تصادفات جاده ای' در کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۲۷۹۴
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: 20 هزار جوان داوطلب هلال احمر در ‏یک هزار پایگاه ثابت و سیار در قالب طرح های ایمنی، سلامت و امداد و نجات نوروزی مشغول خدمت رسانی به مسافران هستند.
 
 
 
مسعود حبیبی روز سه شنبه درحاشیه بازدید از روند اجرایی این طرح ها در شهرستان نیر اظهار داشت: تاکنون 191 هزار و 397 مسافر نوروزی از خدمات طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی استفاده کردند که در این زمینه بیشترین میزان مراجعه در بهره مندی از خدمات سلامت با 13 هزار و 959 مورد برای گرفتن فشار و قند خون بوده است.
 
 
 
وی با اشاره به اینکه تا روز سوم ارائه خدمت در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، 7 هزار و 499 جوان هلال احمر در سطح کشور در پایگاه های نوروزی به هموطنان ارائه خدمت کرده اند، گفت: بر این اساس در سه روز گذشته، 184هزار و 57 مسافر به پایگاه های ثابت و هفت هزار و 340 مسافر نیز در پایگاه های سیار سازمان، خدمات لازم را دریافت کردند.
 
 
 
حبیبی با اشاره به اینکه در مجموع 35 هزار و 915 تن از مسافران نوروزی از خدمات پایگاه های نوروزی هلال احمر استفاده کرده اند، عنوان کرد: بر این اساس 11هزار و 842 تن از هموطنان به خیمه های نماز مراجعه کرده و 13 هزار و و 959 تن از خدمات سلامت (سنجش قند و فشار خون) و 10 هزار و 114 تن از خدمات فضای دوستدار کودک بهره برده اند.
 
 
 
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به توزیع 252 هزار و 780 بروشور آموزشی، فرهنگی و اطلاع رسانی تا سومین روز از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، افزود: 94 هزار و 151نفر از مسافران بروشورهای آموزشی و اطلاع رسانی، 96 هزار و 709 تن نقشه و 61 هزار و 920 نفر سایر بسته های آموزشی و فرهنگی جمعیت هلال احمر را دریافت کرده اند.
 
 
 
 
رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور گفت: با توجه به بروز حوادث و سوانح رانندگی در طول ایام سال و افزایش آن در تعطیلات نوروزی، کمپین 'نه به تصادفات جاده ای' در کشور راه اندازی شده است.
 
 
 
حبیبی براجرای کمپین ملی و بزرگ نه به تصادفات جاده ای تاکید کرد و گفت: این کمپین در راستای طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی به عنوان یکی از فعالیت های سازمان هلال احمر با رویکرد پیشگیرانه می باشد.
 
 
 
حبیبی ادامه داد: هدف از تشکیل و راه اندازی این کمپین آگاه سازی و حساس سازی جامعه نسبت به خطر تصادف و تبعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می باشد.
 
 
 
وی افزود: تلاش می شود جامعه به سه نکته مهم درخصوص تصادفات توجه کند که شامل 'سرعت غیرمجاز'، سبقت غیرمجاز' و 'استراحت به هنگام خستگی و خواب آلودگی' می باشد.
 
 
 
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر همچنین به فعالیت های هلال احمر استان اردبیل اشاره کرد و گفت : جمعیت این استان با بهره گیری از پتانسیل خوب جوانان این استان، ‏توانسته به شایستگی توان عملیاتی بشردوستانه را در طرح ملی ایمنی و سلامت به نمایش گذارد.‏
 
 
 
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به پرتردد و مسافر پذیربودن استان اردبیل گفت: در ایام نوروز در این استان در طرح ایمنی و سلامتی مسافرین نوروزی 10 چادر خیمه نماز، هشت چادر دوستدار کودک، 18 ایستگاه سلامت و سه پست سیار سحاب ایجاد می شود که این طرح با مشارکت 250 نفر از اعضای هلال احمر استان اردبیل اجرا می شود.
 
 
 
بهرام غیبی مدیرعامل جمعیت استان اردبیل نیز اجرای طرح امداد و نجات در این استان را مطلوب دانست و افزود: با افزایش پایگاههای امداد و نجات بین شهری (ثابت و سیار) پوشش حوادث جاده ای نیز بهتر از قبل صورت می پذیرد .
 
 
 
وی افزود: به منظور تسریع در فعالیت های امدادی و کمک رسانی بویژه در زمان بروز حوادث غبرمترفبه در ایام نوروز، امداد هوایی در اردبیل فعالیت خود را آغاز کرده است.
 
 
 
مدیرعامل جمعیت استان اردبیل اضافه کرد: امداد هوایی وظیفه دارد در تصادفات جاده ای و یا حوادث غیرمترقبه ای از جمله سیل و زلزله فعالیت داشته باشد و تا هشتم فروردین در محدوده جغرافیایی استان اردبیل فعال خواهد بود.
 
 
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در عین حال اورژانس هوایی که به تازگی در استان مستقر شده را مجزا از امداد هوایی دانست و اضافه کرد: بالگرد هلال احمر برای حمل بار و امدادرسانی مطلوب است.
ارسال نظرات