خبرهای داغ:
مدیرکل عملکرد و بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه اوقاف قم در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی پیشرو بوده است گفت: انتظار از قم نیز همین است و سازمان اوقاف، قم را الگویی برای دیگر استان‌ها می‌داند.
کد خبر: ۸۶۵۲۸۳۶
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین شوزب شیری در جریان بازدید از طرح آرامش بهاری در قم اظهار کرد: در پنجمین سال برگزاری طرح آرامش بهاری هستیم و اینک با تجربه‌ای که طی این چند سال به دست آمده و با نیازسنجی‌های صورت گرفته، مخاطبان خود را به درستی شناخته‌ایم به همین دلیل آنچه در خیمه‌های معرفت نوروز 95 ارائه شده، بیشتر متکی به خواسته‌های مردمی است.

وی افزود: قم به همان اندازه که از منظر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مورد توجه بوده و اینک هم پایگاه و پایتخت تشیع به شمار می‌رود، به همان اندازه هم دستگاه‌های مختلف در آن دارای مسئولیت فرهنگی هستند زیرا مسافران و زائرانی که به قم مشرف می‌شوند باید توشه‌ای فرهنگی و مذهبی برگیرند و معنویت، هدیه‌ای از جانب قم به آنها باشد.

مدیرکل عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه اوقاف قم در بین نهادها و دستگاه‌های فرهنگی قم، جزو فعال‌ترین ادارات محسوب می‌شود گفت: این اداره کل همچنین در بین ادارات اوقاف سراسر کشور، همواره جزو پیشتازترین مراکز به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در قم دستگاه‌های متعددی هستند که خدمات فرهنگی و عمرانی ارائه می‌دهند و این به برکت کار برای اهل بیت(ع) است و در این بین، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، توانسته است با اجرای هر چه بهتر طرح آرامش بهاری، یکی از شاخص‌ترین دستگاه‌ها باشد.

شیری با اشاره به بازدید خود از بقاع متبرکه قم در نوروز امسال خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های اماکن مقدسه قم این است که بسیاری از آنها امکانات اسکان را هم برای مسافران فراهم می‌کنند که این امر در کنار فعالیت‌های فرهنگی یکی از بهترین خدمات محسوب می‌شود.

مدیرکل عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: خدمات فرهنگی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه قم برای همه گروه‌های سنی بوده و طیف وسیعی از فعالیت‌ها را هم در بر می‌گیرند که این هم جزو ویژگی‌های شاخص طرح آرامش بهاری در این شهر مقدس به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: کارشناسان روحانی زبده‌ای در بقاع متبرکه و خیمه‌های معرفت قم فعالیت می‌کنند، بسیاری از آنها دوره‌های تخصصی آموزش به کودکان، پاسخگویی به سئوالات و مشاوره خانوادگی و حتی مشاوره طبی را گذرانده‌‌اند که این امر به غنای بیشتر و کیفیت طرح آرامش بهاری در قم کمک می‌کند.

شیری با بیان اینکه طی بازدید از خیمه‌های معرفت در قم، با روحانیون کارآزموده‌ای مواجه شدیم تصریح کرد: این ویژگی در کمتر استانی دیده می‌شود و قم از این منظر هم جزو پیشتازان طرح آرامش بهاری محسوب می‌شود.

مدیرکل عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه اوقاف قم در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی پیشرو بوده است گفت: انتظار از قم نیز همین است و سازمان اوقاف، قم را الگویی برای دیگر استان‌ها می‌داند.
ارسال نظرات