موزه مردم شناسی مهریز به منظور احیای بناهای فرهنگی و تاریخی، شناخت آداب، رسوم و اعتقادات مردم منطقه راه اندازی شده است .
کد خبر: ۸۶۵۲۸۸۳
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: موزه مردم شناسی در شهرستانمهریز در ابتدا در حمام تاریخی استهريج قرار داشت و طی سال های گذشته به محل باغ جهانی پهلوان پور منتقل گردید.


آنچه در اين موزه حائز اهميت و فراموش نشدني می باشد، اين است كه بيشتر اشياي موزه به همت مردم فرهنگ دوست مهريز به موزه تقديم شده است که در مجموع بيش از 400 اثر در این موزه موجود می باشد و در این میان می توان به ابزار و ادوات جنگی و کشاورزی، پوشاک سنتی، اسناد و قباله های قدیمی، ظروف شیشه ای و سفالی اشاره کرد.
همچنین ابزار و وسایل مربوط به مشاغل سنتی در زمینه های ریسندگی، پارچه بافی، گیوه دوزی، سبد بافی، چاقو سازی و انواع ظروف شیشه ای طبخ نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

مجسمه های انسانی که بخشی از آداب و رسوم مهریز را نشان می‌دهند در این موزه برای علاقمندان و به ویژه نوجوانان بسیار دیدنی است.

اين موزه که با هدف معرفي فرهنگ مردم منطقه و آداب و رسوم آنان راه‌اندازي شده در طول سال به خصوص تعطيلات نوروزي پذیرای مسافران و گردشگران است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات