راهیان نور رفتن به سمت نور است رفتن به سمت خداست جهاد در کربلا ی ایران است براستی که کربلاهای ایران بوی کربلای حسینی می دهد و نشاط این مکان مقدس را برای همه ما زنده می کند
کد خبر: ۸۶۵۲۹۰۴
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۱

خبرگزاری بسیج مازندران، در ایام راهیان نور کاروانهای متعددی پا در وادی ایثار و نور می گذارند در بین کاروانها روحانی ای مشاهده شد که ظاهری خسته داشت به سراغش رفتیم تا اصل هدفش را در کاروان راهیان نور باز گو کند و این چنین آغاز کرد: این جانب خضر الله فرقانی امام جماعت مسجد مسجد فاطمیه (س) شهرستان بهشهر استان مازندران برای بار دوم در این سفر معنوی شرکت می کنم راهیان نور مختص به کشور ما نیست و تمامی کشور ها از قبیل فرانسه ،انگلیس ،آلمان ،بلژیک و .... با جنگ آشنا هستند و یاد و خاطره سربازان و حتی مناطق جنگی خودشان را زنده نگه داشته اند .

فرقانی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و آشنایی آحاد جامعه به ویژه نسل جوان با ارمان و ارزش های انقلاب و اسلام از دستاوردهای ارزنده سفر به مناطق عملیاتی جنوب است که قصد دشمن تسخیر ذهن و فکر جوانان و نوجوانان است .

روحانی بسیجی گفت: دشمن از اههای مختلف از جمله از فضای مجازی ،اینترنت ،ماهواره قصد تسخیر ذهن و فکر جوانان و نوجوانان را دارد باید مسئولان امر به ویژه متولیان فرهنگی کشور اهتمام جدی داشته و از طرق مختلف مانع انحراف جوانان از مسیر اصلی شوند که مناطق عملیاتی انسان را تحت تاثیر روحی قرار می دهد .

وی یاد اور شد: دشمن افکار و فرهنگ مردم را نشانه رفته و ما باید هوشیارتر از گذشته عمل کنیم و با مقاومت در مقابل دشمن فراه شهدا را درزندگی پیاده کنیم و در زمینه خنثی سازی تهاجم فرهنگی دشمن به ویژه در میان جوانان که همه ساله تعداد زیادی از زائران کاروان های راهیان نور را جوانان تشکیل می دهند که این حرکت ضربه به دشمنان اسلام است .

امام جماعت بهشهر بیان کرد: خدا بعد از خلقت آدم (ع) بخاطر هنرش بخودش تبریک و بر این هنر زیبایی خود را همراه کرد زیبایی خدا زمینی بود و هنر حضرت عشق آسمانی بود که سوال از این شد که چرا در این ایام از سراسر کشور به شمال می آیند شما چه را به اینجا می آیید ؟

بسیجی روحانی افزود: شمیم قدمگاهشان رایحه ای دارد چون نوروز که زمین مرده ی درونمان را زنده می کند مکتب خانه ایست که همه اساتیدش بدون اشتباه درس میدهند تمام استدلالشان نه ریاضی میشناسد نه منطق و نه فلسفه هر چه هست عشق است اما شمال درختانشان در فلسفه پاییز می میرند دریایش در منطق موج غرق می کند باغاتش از یک جنس نیست ذائقه ی متفاوت می خواهد بقول آن دوست این کجا و آن کجا کاش ما ببرد خانه را ،جامانده بود .

فرقانی اظهار داشت: راهیان نور رفتن به سمت نور است رفتن به سمت خداست جهاد در کربلا ی ایران است براستی که کربلاهای ایران بوی کربلای حسینی می دهد و نشاط این مکان مقدس را برای همه ما زنده می کند

امام جمعه مسجد بهشهر تاکید کرد: کسانی که در مناطق عملیاتی راهیان نور حضور پیدا می کنند و سجده براین خاک ئمی زنند می توانند آن نور را احساس کنند و قلبشان از آن فضا بهرمند سازند این حس و شور و حال توصیف شدنی نیست جوانان ادامه دهندگان راه بزرگان هستند و بایستس جان ، روح و احساساتشان را در جبهه های ایران معطر کنند .

وی گفت: ولایتی که در جبهه ها حس می شود ولایتی است که رزمندگان ما با خودشان امضاء کردند و به سمت مولایشان امام حسین (ع) رفتند و همین امر درس مهمی برای جوانان امروز است و باید بهره بگیرند .

فرقانی اشاره کرد: با حرکتهای کاروان مردمی (راهیان نور ) عطر خلوص و ایثار از دامن دشتهای مناطق جنگی دوران دفاع مقدس به مشام می رسد راهیان نور یک دانشگاه کامل و جامع و فرصتی است برای آموزش معارف .........

ارسال نظرات
پر بیننده ها