قداست سرزمین نور متبرک به خون رزمندگان و شهیدان است

قطرات خون شهیدان قدم به قدم و نقطه به نقطه در سرزمین های دفاع مقدس ریخته شد و خون پاک شهیدان آنجا را متبرک کرد، لذا برما فرض است مناطق عملیاتی که با ایثار ، فداکاری و خون مقدس شهیدان تربت مهر نماز و تسبیح سجاده شده در آنجا حضور یافته و آنرا ارج نهیم.
کد خبر: ۸۶۵۲۹۱۷
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۸

حجه الاسلام والمسلمین یدالله غلامی نماینده ولی فقیه سپاه کربلا پس از تبریک سال نو به ملت مومن، آزاده و انقلابی ایران اسلامی بویژه مردم مازندران، در خصوص اهمیت راهیان نور گفت: یکی از اقدامات اساسی برای مقابله با توطئه ها و ترفند دشمن اقدام بجا و شایسته اعزام علاقمندان به مناطق دفاع مقدس است که با حرکت اساسی برکت خود را در مناطق جنگی و عملیاتی صحه گذاشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه مازندران به خبرنگار بسیج سپاه کربلا در خرمشهر اشاره کرد: ریشه اقدام راهیان نور به سیره و روش ائمه معصومین (ع) و پیامبر (ص) بر می گردد و نقل است در سفری مشاهده کردند پیامبر اسلام (ص) به ناگاه از مرکب پیاده شده و نعلین را در آورده و با پای برهنه آرام آرام و با تومانینه گام بر می داشتند.

این مقام مسئول اظهار داشت: وقتی همراهان پیامبر (ص) علت آنرا پرسیدند ایشان فرمودند« این سرزمینی مقدسی است که رزمندگان اسلام در آن آموزش نظامی و جنگی می دیدند».

حجه الاسلام غلامی یاد آور شد: قطرات خون شهیدان قدم به قدم و نقطه به نقطه در سرزمین های دفاع مقدس ریخته شد و خون پاک شهیدان آنجا را متبرک کرد، لذا برما فرض است مناطق عملیاتی که با ایثار ، فداکاری و خون مقدس شهیدان تربت مهر نماز و تسبیح سجاده شده در آنجا حضور یافته و آنرا ارج نهیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه مازندران اذعان داشت: اینکه در سفارش ائمه(ع) زیارت کربلا تاکید شد دلیل ان زنده نگه داشتن راه شهداست که در ایران هم موضوع راهیان نور جامع عمل پوشانده می شود.

وی یادآور شد: برای مردم شهید پرور مازندران برخی نقطه ها خاطرات ویژه ای دارد، از ان جمله منطقه هفت تپه است که محل اجتماع رزمندگان ما در دفاع مقدس بود و از آنجا آموزش، سازماندهی و اعزام به عملیاتها انجام می شد که بسبب ظفرمندی دلاور مردان ما در شب های عملیات دوره دفاع مقدس، جغرافیای هفت تپه دارای ویژگی مهمی در تاریخ جنگ است.

روحانی بسیجی سپاه کربلا اشاره کرد: شایسته است مازندران، رزمندگان، خانواده ها و مسئولین محترم هفت تپه را توجه کرده و احیا کنند، زیرا زمانی برخی در جهت جابجایی این اردوگاه با نقطه دیگر اقداماتی پی ریزی کردند که مطلوب رزمندگان ما نبود.

حجه الاسلام غلامی با بیان اینکه چرا منطقه ای که وجب به وجب آن ایثار، فداکاری، حماسه آفرینی و خون شهیدان و رزمندگان ما در آن نقش بسته به فراموشی سپرده می شود، اظهار داشت: احیاء هفت تپه خبرخوشی است که باید مورد مطالبه قرارگیرد و مسئولین با جدیت آنرا پیگیری کرده و سرداران و فرماندهان دفاع مقدس هم پا به رکات در احیاء آن تلاش کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها