خبرهای داغ:
امام جمعه موقت کرمانشاه تاکید کرد: برای عملی شدن اقتصاد مقاومتی همه باید پای کار بیایند و اقدام و عمل کنند.
کد خبر: ۸۶۵۳۰۴۸
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله محمد حجتی امروز 6 فروردین ماه در خطبه های نماز جمعه شهر کرمانشاه افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور فقط وظیفه دولت نیست و باید همه مردم کوشا باشند.
وی تاکید کرد که رسیدن به اقتصاد مقاومتی نیازمند عمل است و بدون کار و زحمت محقق شدنی نیست.
به گفته وی، هم اکنون بخشی از مردم به جای کار و تولید، پول خود را در بانک ها گذاشته اند و منتظر گرفتن سود آن هستند؛ در حالی که این رفتار خلاف اقتصاد مقاومتی است و اسلام هم آن را موجب سستی و تنبلی در جامعه و ممنوع می داند.
امام جمعه موقت کرمانشاه، 'اسراف و تبذیر' را دیگر مانع تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه دانست و گفت: متاسفانه حدود 30 درصد از مواد غذایی موجود در کشور، دور ریخته و اسراف می شود.
وی اظهار کرد: خداوند تاکید کرده که انسان مسرف را دوست ندارد و همه برای عمل به دستورات الهی هم که شده باید در مصارف مختلف خود صرفه جویی کنیم که این به نفع دنیا و آخرت ماست.
آیت الله حجتی در ادامه به بیان اهمیت و ارزش کسب مال حلال از نظر دین اسلام پرداخت و گفت: در اسلام کسب مال حلال واجب کفایی است و انسان تا زمانی که توان دارد باید برای عقل معاش تلاش کند؛ مسیر این تلاش هم در دین اسلام که کاملترین مکتب است، مشخص شده است.
وی تاکید کرد: عبادت کردن تنها حاضر شدن در نماز جمعه نیست بلکه کسب نان و روزی حلال هم یک عبادت است.
به گفته امام جمعه موقت کرمانشاه، دین اسلام بر 10 پایه استوار است که تنها یک پایه آن در باره امور عبادی و 9 پایه دیگر در باره کسب حلال است.
حجت الاسلام حجت الله فاضلی از اساتید حوزه علمیه هم در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه به تبیین روایات و احادیث مختلف در باره اهمیت صله رحم در جامعه پرداخت.
وی صله رحم کامل را دیدار و ارتباط با دوستان، نزدیکان و اقوام همراه با رفع نیاز فقرا و کمک به مستمندان فامیل دانست.
ارسال نظرات