خبرهای داغ:

یادواره شهدای شیمیایی شهر نودشه برگزار شد

یاد و خاطره شهدای شیمیایی نودشه با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در این شهر گرامی داشته شد.
کد خبر: ۸۶۵۳۰۹۱
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
مراسم گرامیداشت شهدای بمباران شیمیایی نودشه در این شهر با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و مشارکت مردم منطقه باشکوه خاصی برگزار شد.

امام جمعه نودشه در این مراسم به شرح واقعه و جایگاه شهید در اسلام پرداخت و عنوان کرد: شهادت آرزوی هر مسلمانی است و مردم نودشه در طول دوران دفاع مقدس با مقاومت در مقابل دشمن بعثی و تقدیم شهدا دین خود را به انقلاب و رهبری ادا کردند.

امام جمعه پاوه نیز در یادواره شهدای شیمیایی شهر نودشه با اشاره به نقش فرهنگ و اخلاق در استقلال هر جامعه گفت: مردمی دارای استقلال هستند که فرهنگ، اخلاق و صنعت بومی و خودی داشته باشند و حفظ اخلاق و فرهنگ در مقابل شبیخون فرهنگی دشمن مهم و مؤثر است.

ماموستا ملاقادر قادری با بیان اینکه امروز دشمنان جوانان ما را هدف تهاجم فرهنگی خود قرارداده‌اند، گفت: حذف تربیت در خانواده، مدارس و مساجد، فقر، بیکاری و تقلید از رسانه‌ها در ابعاد مختلف زندگی از عوامل مهم مؤثر در حذف اخلاق و فرهنگ خودی و نفوذ دشمن هستند.

قادری ترویج روحیه بی‌تفاوتی، تخریب خانواده‌ها، اشاعه بی‌بند و باری، توزیع مواد مخدر و ارتباط نامشروع با استفاده از رسانه‌های بیگانه و شبکه‌های اجتماعی را از دیگر اهداف دشمن در بحث تهاجم فرهنگی برشمرد.

امام جمعه پاوه افزود: با توجه به جمیع این شرایط رسالت و وظیفه علما و روحانیون در این برهه بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید با طرح و برنامه مدون و مستمر و تقویت اعتقادات و باورهای دینی جوانان در مقابل این هجمه‌های دشمنان ایستاد.

قادری افزود: در حالی که مردم و مسئولان شهرستان پاوه مشغول پذیرایی و مداوای بیش از 60هزار آواره و بیش از 10هزار مصدوم شیمیایی شهر حلبچه عراق بودند شهر نودشه نیز مورد بمباران شیمیایی هواپیماهای رژیم بعث عراق قرار گرفت.

امام جمعه پاوه با اشاره به تاریخچه بمباران شیمیایی در شهرهای نودشه، سردشت و زرده، بیان کرد: این امر موجب شده بود تا نودشه به فراموشی سپرده شود و مظلومیتی بر مظلومیتهای مردم این دیار مقاوم و شجاع افزوده شد.

قادری با اشاره به ایثار و فداکاری و مقاومت و ایستادگی مردم نودشه در دوران دفاع مقدس گفت: این مردم شایسته توجه، احترام، تکریم و خدمت هر چه بیشتر هستند.

مدیرکل طرح و لوایح وزارت دفاع در این مراسم گفت: استعمار پیر انگلستان با هدف تجزیه دول اسلامی به کشورهای کوچک و مطیع غرب غده سرطانی اسراییل را در قلب خاورمیانه به‌وجود آورد و بدین طریق خواهان رسیدن به اهداف پلیدشان هستند.

ابوالقاسم اکبری به قضیه جنگ ایران و عراق پرداخت و عنوان کرد: غرب با توجه به وحشتی که از اسلام و انقلاب اسلامی داشت آمد و در بین همسایگان ایران، عراق را انتخاب نمود و با تقویت صدام، وی را ترغیب کرد که به ایران حمله کند و خودشان هم به صورت مستقیم و غیرمستقیم از وی حمایت کردند.

اکبری بیان کرد: پس از شکست استعمار در جنگ ایران و عراق آنها به فکر اختلاف مذاهب در بین مسلمانان پرداختند که جنگ سوریه، یمن و بحرین نمونه‌های بارز این مدعا است.

اکبری افزود: شهدا نیازی به برگزاری یادواره‌ها ندارند و این ما هستیم که نیازمند آنها هستیم که از طریق این مراسم روح و جانمان را صیقل می‌دهیم و از آنها راه وروش درست زیستن را می‌آموزیم.

در ادامه این مراسم فرماندار شهرستان پاوه با اشاره به رشادت و فداکاری مردم نودشه در حفاظت از مرزهای کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: تقدیم بیش از 110 شهید و صدها جانباز گواه این ادعاست.

ارسال نظرات