خبرهای داغ:
حضور دانشجویان در سرزمین های راهیان نور طی ایام نوروز فرصت مناسبی برای آشنایی آنان با آرمان های شهدا و تجدید بیعت با این آرمانهای گرانقدر است.
کد خبر: ۸۶۵۳۱۰۲
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه به نقل از چشم نیوز، یکی از مهمترین اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور ترویج فرهنگ دفاع مقدس، تقویت روحیه ایثار و رشادت در میان جوانان و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی است.

 

اردوهای راهیان نور فرصت ارزشمندیست تا فقط قسمت کوچکی از جان فشانی و رشادتهای فرزندان این آب و خاک در جریان هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن قسم خورده نمایش داده شود، در واقع راهیان نور فرصتی برای خودسازی و درک رشادتهای شهیدان است.

 

استان کرمانشاه نیز چون سایر استان های کشور همواره در عرصه اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور موفق عمل کرده است و با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر ضرورت اجرای اردوهای راهیان نور امسال تدارک اعزام 1500 نفر از دانشجویان دانشگاه های استان به این اردوها را در دستور کار قرار داده است.

 

ترویج و ارائه فرهنگ اصیل و ناب انقلاب به نسل جوان از اهداف این اردوهاست

 

عباس اخلاقی دبیر ستاد راهیان نور استان کرمانشاه در این خصوص گفت: به منظور تجدید پیمان با آرمانهای بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، بیعت دوباره با رهبر گرانقدر انقلاب حضرت امام خامنه ای و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان ایثارگر هشت سال جنگ تحمیلی طبق برنامه ریزی های صورت گرفته 1500دانشجو از دانشگاه‌های استان کرمانشاه از 17 اسفندماه سالجاری به اردوهای راهیان نور مناطق عملیاتی جنوب کشور در حال اعزامند.

 

وی افزود: اعزام دانشجويان به مناطق جنگی فرصت مناسبی است که باید از آن حداكثر استفاده و بهره برداری شود، ضمن اینکه برنامه ريزی های مناسب در اردوی زيارتی راهيان نور باعث تأثيرگذاری بيشتر بر زائران مناطق جنگی دفاع مقدس خواهد شد و خاطره ای به ياد ماندنی را برجای خواهد گذاشت.

 

عباس اخلاقی افزود: در این اردو ها دانشجویان از پادگان دوکوهه و یادمان های فتح المبین، فکه، طلائیه، شلمچه، هویزه و اروندکنار بازدید خواهند کرد.

 

 

دبیر ستاد راهیان نور استان کرمانشاه همچنین ترویج فرهنگ شهادت و ایثار و ارائه فرهنگ اصیل و ناب انقلاب به نسل جوان، بیان دفاع جانانه و غیورانه جوانان کشور به نسل های بعد،  روشنگری در خصوص ابعاد مختلف جنگ تحمیلی، بیان شرایط سخت جنگ و ایستادگی در مقابل هجمه دشمن به منظور تقویت روحیه جهاد وشهادت، تجدید پیمان با شهدا وآرمان های امام خمینی(ره) و  بازدید از مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور و مشاهده عینی آثار جنگ در آخرین نقطه مرزی کشور را از دیگر اهداف این اردوها دانست.

 

عطر شهیدان در جای جای این مناطق پراکنده بود

 

 فخری یکی از دانشجویان اعزام شده به این اردوها به خبرنگار ما گفت: حضور در اردوهای راهیان نور برای من یک فرصت بسیار خوب بود، به نظر من دانشجویان با حضور در این اردوها می توانند به خودسازی معنوی هم دست یابند ضمن اینکه با دیدن مناطق عملیاتی تا حدی توانستیم با دشواری های دوران دفاع مقدس و جانفشانی نیروهای مخلص انقلاب و ایران آشنا شویم.

 

وی ادامه داد:  بازدید از آثار بجای مانده از دوران دفاع مقدس و آشنایی با محورهای عملیاتی دفاع مقدسی یکی دیگر از مواردی بود که در این اردوها صورت گرفت و یادآور بیان شرایط سخت جنگ و ایستادگی در مقابل هجمه دشمن در تقویت روحیه جهاد و شهادت موثر است.

 

این دانشجوی جوان افزود: بازدید از این مناطق، چنان اثر معنوی بر روی دانشجویان داشت که با نزدیک شدن به زمان بازگشت سفر، احساس دلتنگی عجیبی داشتیم و تمایل چندانی به ترک منطقه نداشتیم، گویی عطر شهیدان در جای جای این مناطق پراکنده بود و این خود حس غرور خاصی را به جوانان می بخشید که در چنین سرزمینی زندگی می کنیم که مردمش برای دفاع از آرمان های مقدس اسلام و انقلاب حاضرند جان گرانمایه خویش را اهدا کنند.

 

باحضور در این مناطق با رشادت های پدرم آشنا شدم

 

بهرامی دانشجوی دیگر اعزام شده به ارودهای راهیان نور مناطق عملیاتی جنوب کشور می گوید: من فرزند نظامی هستم و پدرم دوران هشت سال دفاع مقدس را در جبهه های جنگ حق علیه باطل سپری کرده اند، ایشان همیشه از خاطرات و سختی های آن دوران برایمان تعریف می کنند اما این بار که خودم حضورا به این مناطق که پدرم در آنها جنگیده است آمدم شاید تا حد کمی، به سختی های آن زمان پی بردم.

 

او افزود: حضور در این مناطق موجب شد که بعنوان یک جوان بیشتر با دینی که به کشورم دارم آشنا شوم، با رشادت های رزمندگان اسلام که در سخت ترین شرایط و موقعیت ها با دشمن جنگیدند و اجازه ندادند حتی ذره ای از خاک کشور عزیزم به دست دشمنان بیفتد.

 

 

وی ادامه داد: اردوهای راهیان نور فرصت بسیار خوبی است که ما جوانان که در دوران دفاع مقدس یا خردسال بودیم و یا اینکه هنوز به دنیا نیامده بودیم با غیور مردان و زنان ایرانی که در دفاع از ناموس و جان و کیان کشورمان تلاش های زیادی کردند آشنا شویم و این امر خود به تقویت روحیه ایثار و رشادت در میان جوانان خواهد انجامید.

 

آمدیم تا با آرمان های شهدا و انقلاب تجدید میثاق کنیم

 

رضایی دیگر دانشجوی شرکت کننده در اردو  نیز گفت: همانطور که دوستانم گفتند اردوهای راهیان نور نه فقط یک سفر بلکه یک موقعیت بود تا ما بتوانیم به نوعی خودسازی معنوی هم انجام دهیم چرا که با کمی تفکر و تامل دریافتیم چه خون های پاکی که در راه کشورعزیزمان داده شده است تا ما امروز بتوانیم در امنیت و آرامش به سر ببریم.

 

وی افزود: این اردوها یکی از مهمترین فعالیت های در عرصه ترویج فرهنگ دفاع مقدس است و زیباتر این است که جوانان را به این ارودها می برند تا فرهنگ و ایثار را در میان نسل جوان نهادینه کنند.

 

این دانشجو خاطرنشان کرد: چنان حال و هوای معنوی زیبایی در این مناطق حاکم بود که ما که دوران دفاع مقدس را درک نکرده ایم نیز نمیتوانستیم جلوی اشکمان را بگیریم گویی در آن دوران زندگی کردیم و سختی های آن را دیده بودیم و این ها برایمان تداعی کننده خاطره بودند ؛ اگرچه ما در آن زمان نبودیم اما امروز آمدیم تا بگوییم تجدید پیمان با شهدا وآرمان های امام خمینی(ره)  و رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) همواره در میان نسل جوان وجود داشته و خواهد داشت و امیدواریم ما هم بتوانیم سربازان مخلصی برای امام عصرمان و رهبر معظم انقلاب باشیم همانگونه که جوانان سرافراز میهن در دوران هشت سال جنگ تحمیلی  این چنین بودند.

 

ارسال نظرات