امام جمعه بهاباد:

اقتصاد مقاومتی با عمل محقق می شود

امام جمعه بهاباد گفت: اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب تنها در سایه اقدام و عمل قابل تحقق و دستیابی است و این اقتصاد باید وارد مرحله عمل شود.
کد خبر: ۸۶۵۳۱۱۷
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد: حجت الاسلام سیف الله دهقانی در خطبه های نخستین نمازجمعه سال جدید ضمن سفارش نمازگزاران جمعه به تقوای الهی و ترک محرمات و با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا و روز زن گفت: حضرت زهرا(س) الگوی برتر زنان جهان بوده و الگو قرار دادن ایشان موجب سعادت است چون ایثار و از خود گذشتگی از ویژگی های بارز حضرت زهرا(س) بوده است.

وی افزود: مهم ترین وظیفه زنان و مادران امروز تربیت نسل جدید بر محور عفاف، حجاب، مهر و محبت، از جان گذشتگی، ایثار و شجاعت است تا ادامه دهنده نسل گذشته انقلاب اسلامی باشند.

دهقانی با بیان حدیثی از امام صادق(ع)، به بیان برخی ویژگیهای شخصیتی آن حضرت از جمله خشوع، وفاداری و رعایت حقوق دیگران پرداخت و افزود: این ویژگیها اضطراب را از انسان دور می کند و برای انسان شادی به ارمغان می آورد.

امام جمعه بهاباد تصریح کرد: امام زمان(عج) که ذخیره الهی است نیز در رابطه با حضرت زهرا(س) می فرمایند، دختر پیامبر الگوی من است.

وی همچنین به 20 جمادی الثانی میلاد با سعادت حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: در خجسته میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی به دنیا آمد و ما باید زحمات آن امام بزرگوار را حفظ کنیم و از دستاوردهایش پاسداری نمائیم.

امام جمعه بهاباد به نام گذاری امسال که از سوی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای به نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده است اشاره کرد و افزود: سال 1395 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام گذاری شده است و این شعار باید متمرکز شود و تحقق پیدا کند.

حجت الاسلام دهقانی در خطبه های اولین نماز جمعه در سال 95 گفت: عنوانهایی که مقام معظم رهبری هرساله در ابتدای سال انتخاب می کنند براساس شرایط کشور و نقشه های دشمن است و ایشان با توجه به اوضاع جامعه عنوان شعار سال را برمی گزینند تا ملت ایران آگاه تر شوند و تمرکز خود را برای استحکام آن شعار حفظ نمایند و با جدیت و اقتدار در پی پیشرفت آن تلاش نمایند.

وی ادامه داد: همگان وظیفه دارند تا منویات مقام معظم رهبری پیرامون شعار سال 95 را سرلوحه کار و عمل خود قرار دهند و با همدلی بین دولت و ملت و با پیشرفت هایی که به دست خواهیم آورد جلوی نفوذ دشمن را گرفته و آنان را ناامید و از توطئه های شوم آنان در امان باشیم.

امام جمعه بهاباد گفت: امیدواریم سال 95 سالی توأم با خیر و برکت و سلامتی برای عموم مردم باشد و شاهد موفقیت‌ و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در این سال باشیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومی به قدری مهم است گفت : اقتصاد مقاومتی به قدری مهم است و اهمیت دارد که در زمان حضرت محمد بود و نبودش را با ایمان و کفر مساوی میداند و دشمنان به این مسئله توجه جدی داشتند و یکی از نقشه های دشمنان زمان پیامبر هم قضیه شعب ابی طالب و محاصره اقتصادی پیامبر بود که در آن موقع رسول خدا هر چه که می خواستند خود تولید کردند و به دشمنان باج ندادند

خطیب جمعه بهاباد با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نباید به شعار و جلسه گرفتن ها باشد گفت : اقتصا مقاومتی در حد شعار و نشست و برخاست نباشد بلکه باید در حد اقدام و عمل باشد تا به سر انجام برسد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بهاباد به مسیر رسیدن به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود : مسیر رسیدن به اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه انسان در مسیری حرکت کند و آنچه احتیاج و نیازداشته باشدراتامین نماید و در مقابل نقشه های شوم دشمنان بایستد و مقاومت کند

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حرم رضوی گفت: علت دشمنی آمریکا با ملت ایران فرو ریختن شعارهای آمریکا در این کشور است و با پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران دیگر از قدرت ها نمی ترسد، بی اعتمادی به خود تمام شد و اکنون تبدیل به 'ما می توانیم' شد و حکومت هم مردمی شده است.

امام جمعه بهاباد بیان کرد: دشمنی های آمریکا با تبلیغات، نفوذ و تحریم علیه ملت ما پس از انقلاب شروع شد و ادامه یافت که این شگردها با کمک و همبستگی ملت و تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی مردم تاثیری نگذاشت و موفق نشدند.

وی تصریح کرد باید به سخنان مقام معظم رهبری در جوار حرم رضوی توجه داشت که معظم له به روحیه اعتماداشاره کردند و فرمودند با روحیه اعتماد و اتحاد انسان می تواند مسیر اقتصاد مقاومتی را به روی خود باز کند

حجت الاسلام دهقانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند یکی از سنگرهای دشمن برای تسلط بر کشور ما، عبارت بود از تزریق بی‌اعتقادی به خود، بی‌اعتمادی به خود، نداشتن اعتماد به نفس ملی. در مقابل چشم‌شان زرق و برق غربی‌ها را مشاهده می‌کردند؛ در خودشان این چیزها نبود بنابراین احساس بی‌اعتمادی به خود می‌کردندبدین معنی که با این عمل مسیر اقتصاد مقاومتی راببندند و دشمنان نتوانستند و نقشه هایشان نقش بر آب شد

امام جمعه بهاباد با اشاره به پیام نوروزی ریاست محترم جمهوری که فرمودند گرچه ملت بزرگ ما که همیشه پیشگام بودند، «برجام دو» را در 7 اسفند سال گذشته کلیـد زدند. «برجام دو» همان اقدام مشترک ملی در داخل کشور است که با وحدت، آشتی و با همدلی شروع خواهد شد؛ برجامی که قبل از اقتصاد از اخلاق آغاز می‌شودگفت : اخلاق با شعار نمی تواند تنها مطرح شود زیرا اخلاق باید در عمل خودش را نشان دهد

ارسال نظرات