مردم چهارمحال و بختیاری و به ویژه مردم شهرکرد، در نخستین شنبه هر سال، با رفتن به دامن طبیعت، این روز را گرامی می دارند و جشن می گیرند.
کد خبر: ۸۶۵۳۱۶۸
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مردم چهارمحال و بختیاری و به ویژه اهالی شهرستان شهرکرد، در نخستین شنبه هر سال، ضمن حضور در دامن طبیعت، علاوه بر گذران روزی فرح بخش، با طبیعت آشتی دوباره می کنند.

سنت دیرینه و کهن شنبه گردش یا به تعبیری شنبه به در، نمونه کوچکتری از سیزده به در بوده که از روزگاران پیشین در بین مردمان چهارمحال و بختیاری و به ویژه اهالی شهرکرد مرسوم بوده و در این روز اهالی به مناطق تفرجگاهی رفته و از آب و هوای فرحبخش بهاری به ویژه فضای معنوی در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان، استفاده می کنند.

گفتنی است: پخت آش های مختلف محلی به ویژه آش دوغ از ارکان این گردش ها به شمار می روند که در شنبه اول سال نو برگزار می شود.

به گزارش بسیج،؛ چهارمحال و بختیاری از استان های دارای اقلیم چهارفصل و مناطق تفریحی و گردشگری مختلف ازجمله؛ سامان، بلداجی، چغاخور، گندمان، کوهرنگ، پیرغار، باباپیراحمد، امامزاده سید محمد بارده، چشمه دیمه، سندگان، دره عشق، چشمه وقت و ساعت، گرداب بن و بسیاری از مناطق دیگر کوهستانی و آبشار های متنوع است که در روز شنبه گردش، با استقبال گردشگران زیادی روبرو می شود.

ارسال نظرات