اقامت افزون بر 17 هزار مسافر نوروزی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: در 9 روز گذشته، 17 هزار و 730 نفر در مراکز اقامتی استان استقرار پیدا کرده اند.
کد خبر: ۸۶۵۳۳۱۲
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ بهمن عسگری سوادجانی اظهار داشت: این تعداد مسافر، از 27 اسفند 1394 تا ششم ماه جاری، همزمان با دور نخست تعطیلات نوروز، در مراکز اقامتی چهارمحال و بختیاری مستقر شده اند.

وی تأکید کرد: از این تعداد یک هزار و 940 مسافر برابر 10 و 94 صدم درصد در هتل ها، 271 نفر برابر یک و 53 صدم درصد در مهمانپذیرها و 404 گردشگر برابر دو و 28 صدم درصد در هتل آپارتمان های چهارمحال و بختیاری اقامت یافته اند.

عسگری سوادجانی افزود: در این مدت 11 هزار و 522 مسافر برابر 64 و 99 صدم درصد در مراکز اقامتی وابسته به آموزش و پرورش و 752 نفر برابر چهار و 24 صدم درصد در خانه های استیجاری زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری استقرار پیدا کردند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در پنج روز گذشته، یک هزار و 948 مسافر برابر 10 و 99 صدم درصد در چادرهای مسافرتی حاشیه بوستان ها، بولوارها و خیابان های استان و 893 نفر برابر پنج و چهار صدم درصد در سایر مراکز اقامتی مانند مهمانسراهای دستگاه های اجرایی، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی مسقر شده اند.

وی بیان داشت: در این مدت به منظور خدمات رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به چهارمحال و بختیاری، 94 مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، 150 مورد بازدید از رستوران ها، مراکز پذیرایی و بین راهی و پنج مورد بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی این استان انجام شده است.

عسگری سوادجانی اضافه کرد: بیشترین مسافران نوروزی برابر هشت هزار و 47 نفر در شهرستان شهرکرد و کمترین آن ها برابر 329 نفر در شهرستان کیار اقامت داشته اند.

افزوده می شود، چهارمحال و بختیاری به لحاظ شرایط اقلیمی، جغرافیایی، قومیتی، پیشینه تاریخی و قرارگیری در مسیر ارتباطی استان های مرکزی کشور به خوزستان و بنادر جنوب ایران، همه ساله پذیرای گردشگران و مسافران داخلی و خارجی فراوانی به ویژه در ایام نوروز است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار