"بازخوانی زندگینامه شهدا زمینه ای برای آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت"

آرمان های شهدا برای نسل جوان تبیین شود

یکی از خادمین الشهدا فعال گفت: ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی باید برای نسل آینده تبیین شود تا آنان دریابند شهدا برای چه هدفی جان خود را نثار کردند.
کد خبر: ۸۶۵۳۳۳۷
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶
محمد فراهانی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی، با اشاره به لزوم تبیین ارزش های دفاع مقدس و ترویج سیره شهدا برای نسل جوان اظهار داشت: نزدیک به پنج سال است که در عرصه معرفی شهدا به دانش آموزان فعالیت می کنم چراکه تصور می کنم در کنار آموزش باید به تعلیم نیز توجه داشت.
وی افزود: سعی می کنیم تا به معرفی سیره و زندگی شهدا برای نسل جوان بپردازیم تا بتوانند با الگوگیری مناسب در مسیر حفظ دستاوردهای انقلاب حرکت کنند.
این خادم الشهدای جوان تصریح کرد: خود از دوران دانش آموزی با مسیری که شهدا انتخاب کردند آشنا شدم و احساس می کنم بتوانم دیگران به ویژه نسل جوان را تحت تاثیر قرار دهم برای این منظور سعی می کنم از دانش آموزان رابط که در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت دارند بهره بگیرم.
فراهانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: سعی در معرفی تمامی شهدا داریم و گمان می کنم زمانی که نوجوانان و جوانان به مطالعه زندگینامه شهدا می پردازند با شخصیت و اخلاق شهدا مانوس می شوند که در زندگی آنان نیز تاثیرگذار خواهد بود، شهدا در مسیر عاشورا حرکت کردند و ما نیز ادامه دهنده راه آنان خواهیم بود.
وی افزود: شهدا با شناخت و آگاهی در مسیر حق گام نهادند و به خدا نزدیک و از بندگان خاص خداوند شدند از این رو می توانند شفاعت بندگان دیگر را هم داشته باشند، با این باور و اعتقاد هرکجا که مشکل داشته ام به شهدا متوسل شدم که جواب گرفته ام، امیدوارم من نیز بتوانم بنده ای باشم که مسیری را که توسط شهدا روشن مانده است را ادامه دهم.
این خادم الشهدا تصریح کرد: مدت دو سال است که در سطح شهر اراک برنامه بازخوانی زندگینامه شهدا را دنبال می کنیم تا دست کم شهدای این شهر را به نسل جوان معرفی کنیم و از سوی دیگر دانش آموزان با حضور در جمع خانواده شهید با مشکلات این خانواده ها از نزدیک و از زبان خانواده شخصیت شهید را بشناسند همچنین ارتباط بیشتری بین دانش آموزان با خانواده شهید برقرار شود.
فراهانی با اشاره به نحوه معرفی شهید والامقام به نسل جوان گفت: هرگز متنی را درباره زندگینامه شهیدی که قصد دارم به دانش آموزان معرفی کنم تهیه نکرده ام و به خود شهید متوسل می شوم و خوشبختانه در این مدت 24 برنامه بازخوانی زندگینامه شهدا را برگزار کرده ایم که با استقبال دانش آموزان برای حضور در برنامه همراه بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای معرفی شهدا خلاصه ای از زندگینامه و خاطرات شهدا را چاپ کرده و در بین مخاطبان توزیع کرده ایم تا به مطالعه پرداخته و اطلاعات بیشتری را درباره شهدا کسب کنند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار