اردوهاي جهادي دريچهاي براي محروميت زدايي از مناطق محروم شهرستان حاجي آباد محسوب ميشود كه اقدامات آن در شهرها و روستاها قابل ذكر است.
کد خبر: ۸۶۵۳۳۴۰
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، اردوهاي جهادي به عنوان يكي از تاثيرگذارترين برنامه‌هاي بسيج امروز توانسته در رفع محروميت‌زدايي و سازندگي كشور نقش ويژ‌ه‌اي بازي كند٬ سازندگي يكي از مهم‌ترين اهداف اين اردوها است كه اين امر موجب شده تا چهره شهرها٬ روستاها و بخش‌هاي مختلف كشور از محروميت در آمده و چهره مطلوبي به خود بگيرد.

در شهرستان حاجي‌آباد نيز همت ويژه‌اي براي محروميت‌زدايي در بخش‌هاي مختلف روستاها وجود دارد و طرح‌هاي جهادي درقالب اردوهاي جهادي برگزار مي‌شود.

اگر چه مهم‌ترين هدف برگزاري اردوهاي جهادي٬ سازندگي است اما سازندگي در اين اردوها معناي تازه‌اي يافته و دانشجويان و دانش‌آموزان و بسيجيان با شركت در اين اردوها ابتدا خودسازي را ياد مي‌گيرند٬ خودسازي مهم‌ترين درس زندگي بسيجيان از اردوهاي جهادي است٬ سازندگي عمراني٬ فرهنگي٬ علمي و بهداشتي در مناطق محروم يكي ديگر از اهدافي است كه از اردوهاي جهادي را كارآمد كرده است٬ در واقع دانشجويان و دانش آموزان با حضور در اين اردوها با وضعيت زندگي يك منطقه محروم كشور در ابعاد مختلف فرهنگي٬ اعتقادي٬ معيشتي و بهداشتي آشنا مي‌شوند و در رفع محروميت از چهره آن منطقه تلاشي مضاعف به كار مي‌گيرند.

مسئول بسيج سازندگي سپاه حاجي‌آباد نيز معتقد است٬ اردوهاي جهادي از برنامه‌هاي تاثيرگذار براي بسيجيان محسوب مي‌شود.

محمدرضا نيكويي با اشاره به اعزام 10 نفر توسط بسيج مساجد و محلات به اردوهاي جهادي گفت: حضور قشرهاي مختلف مردم در طرح اردوهاي جهادي موجب رونق فعاليت‌هاي اختصاصي در مناطق محروم مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: بسيجيان براي دستگيري از مردم مناطق محروم تلاش مي‌كنند و امروز فقر از چهره بسياري از شهرها و روستاهاي شهرستان رخت بسته است.

نيكويي با اشاره به استقبال مردم مناطق محروم از جهادگران گفت: گاهي خود مردم نيز با جهادگران همكاري مي‌كنند تا طرح‌ها براي آباداني روستا و بخش زودتر به پايان برسد.

اين مسئول بيان داشت: در واقع اردوهاي جهادي دريچه‌اي براي محروميت‌زدائي از مناطق محروم و طرحي ماندگار براي خدمات‌رساني به مردم محسوب مي‌شود٬ اين اردوها توانسته است با ارائه خدمات به مردم روستاها و شهرهاي مختلف آنها را به زندگي دلگرم كند.

مسئول گروه جهادي حوزه بسيج احمدي نيز عنوان كرد: برگزاري اردوهاي جهادي مي‌تواند گامي موثر در راستاي تحقق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي بردارد و تاثير بسزايي نيز بر محروميت‌زدايي مناطق كم برخوردار كشور داشته باشد.

ميرزاده در خصوص فعاليت‌هاي اين گروه جهادي اظهار داشت: در سايه الطاف بيكران الهي و به همت جمعي از جهادگران حوزه احمدي، گروه جهادي تحت عنوان جهادگران كه متشكل از 20 جهادگر است، تشكيل شد.

وي به اهداف اين گروه جهادي اشاره كرد و گفت: همسويي و حركت در راستاي اهداف سند چشم انداز، توانمندسازي روستاييان در بخش اقتصاد مقاومتي و سازندگي از جمله اهدافي مي باشد كه اين گروه جهادي به آنها توجه دارد.

ميرزاده عنوان كرد: برگزاري اردوهاي جهادي مي‌تواند گامي موثر در راستاي تحقق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي كه توسط مقام معظم رهبري ابلاغ شده است بردارد و تاثير بسزايي نيز بر محروميت زدايي مناطق كم برخوردار كشور داشته باشد.

مسئول گروه جهادي حوزه بسيج احمدي در خصوص فعاليت‌هاي عمراني بيان داشت: تكميل پروژه مسجد امام سجاد (ع) سرگز احمدي و ساخت 20 سرويس بهداشتي و ساخت مركز بهداشت و درمان و ساخت مسجد در روستاي توشهر احمدي از جمله خدمات انجام شده در عرصه عمراني است.

ارسال نظرات