خبرهای داغ:
مسئول عملیات بازرسی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین:
مسئول عملیات بازرسی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با بیان اینکه برنامه زندگی و الگوی رفتاری شهداء، برگرفته از قرآن و سیره ائمه است، عنوان کرد: ما هم باید از شهداء الگو پذیر باشیم و سیره اهل بیت(ع) را در زندگی خود جاری کنیم.
کد خبر: ۸۶۵۳۴۸۲
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
محمد علی خلج مسئول عملیات بازرسی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، با تقدیر و تشکر از رسانه ها، اظهار کرد: رسانه ها نقش بسزایی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت شهداء و به خصوص راهیان نور در جامعه را دارند و مردم را از واقعیت ها و وقایع حماسه دفاع مقدس آگاه می کنند.
وی خاطر نشان کرد: راهیان نور یکی از عملیات های بزرگ فرهنگی کشور است که مصداقی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء است.
خلج در ادامه به تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص راهیان نور استان پرداخت و یادآور شد: بازرسی وظایفی را بر عهده دارد تا اینکه این اردوها بخوبی صورت بگیرد و بر این اساس ابلاغیه ای به نواحی صادر شد و همچنین جلسات هماهنگی متعددی در این خصوص انجام شده است.
این مسئول گفت: برای تمام کمیته های مربوطه حکم صادر شده که با توجه به آن کارهای خود را انجام دهند و در هر دوره یک بازرس وجود دارد که محاسن و معایب این اردوها را جمع بندی می کنند که در نهایت امروز جمع بندی نهایی صورت می گیرد.
 مسئول عملیات بازرسی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه به اهداف راهیان نور پرداخت و ابراز کرد: هر انسانی، برای انجام هر کاری یک هدفی دارد و در این سفر اهدافش مشخص می شود که طبق اهدافش سفر خود را تنظیم می کند.
وی تأکید کرد: راهیان نور یک سفر تلفیقی است که هم زیارتی، سیاحتی و تحقیقی پژوهشی است.
خلج عنوان کرد: همه انسان ها به دنبال این هستند که بهترین الگو را در زندگی برای خود در نظر بگیرند و بهترین الگو شهدای ما هستند که از جان و مال خود گذشتند تا ما در آسایش و امنیت باشیم.
این هادی سیاسی به شاخصه ها و ویژگی های شهداء اشاره کرد و یادآور شد: شهدای ما در مرحله اول بهترین تربیت را داشتند که در عالی ترین درجه آن بودند، از دومین شاخصه های شهداء داشتن بهترین حال است که تمام الزامات شرعی و همه جوانب را رعایت می کردند.
این مسئول ادب، عقل و رفتار را از دیگر شاخصه هه و ویژگی های بارز شهداء خواند و خاطر نشان کرد: شهداء با ادب ترین افراد زمان خود بودند که با عقل خود بهترین راه ممکن را انتخاب کردند، شهداء در بحث فردی طوری خود را تربیت کردند که خداوند آنها را انتخاب کرد.
مسئول عملیات بازرسی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین افزود: برنامه زندگی و الگوی رفتاری شهداء برگرفته از قرآن و سیره ائمه اطهار بود و از آنها سرمشق می گرفتند.
وی در خاتمه تصریح کرد: پیام شهداء برای ما این است که بهترین عقل، ادب، رفتار و حال را داشته باشیم و در کنا ر آن پیرو ولایت فقیه باشیم و خواهران هم حجاب را رعایت کنند و این را بدانیم که دنیا پلی به سوی آخرت است.
  3001/ت/30

ارسال نظرات
پر بیننده ها