استاندار و رئيس ستاد هماهنگي خدمات سفر استان سمنان خواستار افزايش تعداد اقامتگاه‌هاي ارزان قيمت در اين استان شد.
کد خبر: ۸۶۵۳۵۸۱
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان،  محمدرضا خباز در جلسه ستاد هماهنگي خدمات سفر استان سمنان، اظهار داشت: آمار موجود نشان دهنده استقبال چشمگير مسافران نوروزي از اقامتگاه‌هاي موقت در اين استان است و علاوه بر افزايش تعداد اين مراكز بايد هزينه اسكان در اقامتگاه‌ها و مدارس نيز كاهش يابد.

وي با اشاره به اينكه بيشترين تعداد مسافران در مدارس اسكان دارند، افزود: كاهش نرخ اسكان مسافران مي تواند نقش موثري در افزايش ماندگاري آنها داشته باشد.

استاندار سمنان بر افزايش تعداد سرويس‌هاي بهداشتي در جاده‌هاي استان نيز تاكيد كرد و افزود: تعدادي سرويس بهداشتي در جوار جاده ها در دولت قبل ساخته شده و نيمه كاره هستند و اگرچه كارشناسي نشده ساخته شده اند اما بايد تعدادي از آنها تكميل و استفاده شوند.

وي با قدرداني از اعضاي ستاد هماهنگي خدمات سفر استان سمنان گفت: خوشبختانه شعار «استان سمنان از معبر به مقصد» در حال تحقق است و امسال اقامت مسافران در استان افزايش يافت.

رئيس ستاد هماهنگي خدمات سفر استان سمنان وجود زائران حرم مطهر امام رضا(ع) را فرصت مناسبي براي استان دانست و گفت: بايد از اين فرصت به درستي استفاده شود.

دبير ستاد هماهنگي خدمات سفر استان سمنان نيز گفت: ميزان اقامت در كمپ ها و اقامتگاه‌هاي موقت در استان در سالجاري و نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت برابر افزايش يافته است.

حسين خواجه بيدختي افزود: در دور اول سفر در سال گذشته 2 هزار و 846 نفر در كمپ هاي موقت اقامت داشتند و اين آمار در سالجاري به 23 هزار و 546 نفر رسيده است.

وي از افزايش 17 درصدي اقامت مسافران در استان و افزايش 19 درصدي بازديد گردشگران از استان در سالجاري و در مقايسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: بازديد گردشگران خارجي از جاذبه هاي استان نيز در مقايسه با سال قبل پنج برابر افزايش يافته است.

بيدختي افزود: امسال، كاروانسراي لاسجرد در سرخه، امامزاده علي اكبر آرادان، امامزاده يحيي(ع) سمنان، امامزاده طاهر و مطهر گرمسار، مجموعه تاريخي بسطام در شاهرود، كاروانسراي مياندشت در ميامي، چشمه علي دامغان و شيرقلعه مهديشهر از مراكز پربازديد استان سمنان هستند.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان گفت: تا كنون 307 هزار و 636 وسيله نقليه شامل بيش از 922 هزار مسافر از هشت محور مواصلاتي وارد اين استان شده است.

مسافران از هشت محور شامل فيروزكوه- سمنان، فولادمحله- شهميرزاد، چشمه علي دامغان، آزادشهر- شاهرود، كاهك- ميامي، جندق- معلمان،تهران- ايوانكي و قم- گرمسار وارد استان سمنان مي شوند.

حدود 600 كيلومتر از جاده تهران مشهد در استان پهناور سمنان قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها