معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اهمیت ورزش برای روحانیون گفت:در جهت تحقق رسالت های حوزه های علمیه، ورزش باید به یک فرهنگ بین روحانیون تبدیل شود.
کد خبر: ۸۶۵۳۵۸۵
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ورزش بسیج،حجت‌الاسلام محمود ملکدار معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه کشور درباره برگزاری جشنواره های ورزشی طلاب بسیجی گفت: برگزاری جشنواره های ورزشی برای روحانیون از این نظر که در جهت تحقق یکی از آموزه های دینی یعنی ورزش و سلامت جسم است، ارزشمند است و در صورتی که به صورت یک فرهنگ عمومی در حوزه های علمیه در بیاید، به طور حتم برخی از مشکلات موجود حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام ملکدار با اشاره به رسالت های حوزه های علمیه اظهار داشت: ماموریت ها و رسالت های مهمی را حوزه های علمیه دارند و امروز رسالت حوزه های علمیه در حوزه های مختلف مانند آموزش، پژوهش و... سنگین است و چشم دنیا به حوزه های علمیه است. به خصوص اینکه امروز دنیا می بیند که از دل حوزه های علمیه مردانی مانند امام خمینی(ره) بیرون می آیند که مقابل استکبار می ایستند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه کشور افزود: تحقق رسالت ها و اهداف حوزه های علمیه نیاز به ابزار کارآمدی دارد، یکی از این ابزارها سلامت جسمی و نشاط روحی حوزویان است که توسط ورزش و تهذیب به دست می آید.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در جمع شورای عالی حوزه های علمیه می فرمایند طلبه ها را وادار به ورزش بکنید و این امر را در حد یک واجب مطرح می کنند،چرا سلامت جسمی حوزویان و تهذیب راه تحقق رسالت ها و ماموریت ها و روحانیون است و این تاکیدات اهمیت ورزش را مشخص می کند و باید در حوزه های علمیه در این راستا فعالیت کنیم.
ارسال نظرات