رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد به دلیل کاهش دما در هفته جاری و احتمال بارندگی پراکنده توصیه های مهمی را به کشاورزان و دامداران برای گذر از شرایط موجود ارائه کرد.
کد خبر: ۸۶۵۳۶۵۸
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سید جمال سجادی پور به کشاورزان توصیه کرد: در این هفته آبیاری و مبارزه با علف های هرز مزارع گندم، جو و کلزای کشت شده ، پاکسازی راه آب مزارع و باغات، تنظیم دما و رطوبت سالن های پرورش قارچ و انبارها به دلیل کاهش دما و شخم و کود دهی باغات باقیمانده توجه داشته باشند.

وی اظهار کرد: محافظت از سازه های گلخانه ها و ترمیم پوشش گلخانه ها، تهویه گلخانه در طول روز و شب به منظور جلوگیری از طغیان بیماری ها و آفات در گلخانه ، انجام عملیات تغذیه باغات بصورت چالکود توسط باغداران ، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها
و محافظت از کندوها از دیگر توصیه به کشاورزان بود.
سجادی پور اضافه کرد: با توجه به ابری بودن هوا و وزش باد و کاهش اکسیژن آب از غذا دادن به ماهیان سردابی خوداری و یا کاهش داده شود.
کارشناس اداره کل هوا شناسی استان یزد پیش از این از احتمال بارش های پراکنده از امروز /یکشنبه/ و کاهش دما در پایان هفته جاری در این استان خبر داد.
وی از کاهش قابل ملاحظه دما از ظهر چهارشنبه تا اوایل هفته آینده در استان خبر داد و تصریح کرد: صبح روزهای 13 و 14 ، 15 فروردین ماه دمای هوا به ویژه در مناطق سردسیر و کوهستانی به زیر صفر می رسد.
محمدرضا شیر غلامی اضافه کرد: احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در روزهای یاد شده وجود دارد که کشاورزان باید به هشدارهای کارشناسان توجه داشته باشند.
از 158 هزار و 565 هکتار اراضی قابل کشت استان 118 هزار و 255 هکتار آن معادل 37 درصد محصولات زارعی و مابقی محصولات باغی است و حدود یک درصد از کل سطح زیر کشت کشور در این استان واقع شده است.
سالانه افزون بر یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.

روابط عمومی جهاد کشاورزی استان یزد/

ارسال نظرات