مجید خدابخش گفت: جهت رونق اقتصادی شهرستان ها و توسعه صنعت گردشگری و توریستی استان باید نسبت به ایجاد تورهای گردشگری اقدام شود.
کد خبر: ۸۶۵۳۶۷۷
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از نمین، مجید خدابخش در سفر نوروزی خود به شهرستان نمین در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی اظهار کرد: برای رونق اقتصادی از طریق جاذبه های گردشگری و توریستی توجه ویژه ای به تورهای گردشگری شود.

استاندار اردبیل گفت: در حوزه گردشگری باید استاندارد و کیفیت در همه موارد مد نظر قرار بگیرد.

وی افزود: مسافرانی که با خودروهای خود به گردشگری مشغول بوده و در پارک ها و چادرها اسکان میکنند هیچگاه موجب توسعه و رونق گردشگری شهرستان ها نخواهد شد.

وی بیان کرد: در شهرستان هایی که از حضور چشمگیر گردشگران برخوردارند هیچگاه نباید کیفیت محصولات و سوغات قربانی قیمت پایین آن شود.

خدابخش خاطر نشان شد: سوغات و محصولات تولیدی شهرستان ها باید به صورت مدرن دسته بندی شوند تا ضمن جذب فروش آنها از سوی دیگر بتوان آثار تاربخی، گردشگری و ظرفیت های استان را در طرح های بسته بنید محصولات به عموم معرفی کرد.

*تاکید فرماندار نمین به اولویت های گردشگری شهرستان

فرماندار شهرستان نمین نیز در این جلسه اظهار کرد: شهر نمین به عنوان مرکز شهرستان دارای برخی مشکلات بوده که در اسرع وقت باید نسبت به مرتفع شدن آن اقدام شود.

فرهاد عبدالعلی پور اظهار کرد: ورودی شهر نمین از جذابیت لازم جهت جذب مسافران و گردشگران برخوردار نبوده و تحقق این امر نیازمند اعتبار استانی است.

وی افزود: ساماندهی مغازهای شهرداری در ورودی شهر، ساماندهی، زیباسازی و اجرای طرح در "نمین چایی"، تعیین تکلیف سایت گردشگری فندقلو از سوی اداره منابع طبیعی و زیباسازی سدهای نمین جهت جذب گردشگر و توریسم از اولویت های این حوزه است.

در ادامه این جلسه اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی نسبت به ارائه گزارش عملکرد اقدام کردند.

*اسکان 4110 نفر مسافر نوروزی در نمین

مسئول اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نمین بیان کرد: تا پنجمین روز از تعطیلات نوروزی نمین میزبان چهار هزار و 110 مسافر نوروزی بوده است.

وی گفت: 55 نفر از مسافران نوروزی در هتل آپارتمان احسانی، 142 نفر در مکان های اسکان سایت فندقلو، 297 نفر در مدارس و سه هزار و 607 نفر در چادرها و حاشیه بلوارها اسکان یافته اند.

*اسکان 297 نفر مسافر فرهنگی در نمین

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نمین در این جلسه اظهار کرد: در طول تعطبلات نوروزی و تا ششم فروردین امسال 49 خانوار در قالب 297 نفر در 42 اتاق از چهار مدرسه شهرستان نمین اسکان یافته اند.

محرم یوسفی از ایجاد ستاد اسکان فرهنگیان در آبی بیگلو نیز خبر داد.

*فروش 34 تن میوه شب عید در نمین

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان نمین با اشاره به عملکرد این اداره در طول تعطیلات نوروزی اظهار کرد: در سطح شهرستان نمین پنج مرکز ارائه میوه شب عید دایر شده بود.

علی جام خسروی گفت: در سطح شهرستان نمین 34 تن پرتغال و سیب به عنوان میوه شب عید به فروش رسیده بود.

وی همچنین از بازرسی از واحدهای صنفی و تشکیل 14 پرونده تخلفاتی خبر داد.

وی گفت: برای ایام تعطیلات نوروزی 20 تن آرد به عنوان سهمیه مازاد در بین نانوایان شهرستان نمین در نظر گرفته شده و این امر موجب شده تا مشکلات سال های گذشته در شهر عنبران در این حوزه مرتفع شود.

* کاهش 100 تصادفات فوتی در نمین

فرمانده پلیس راه اردبیل، آستار نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: در تعطیلات نورزی امسال نسبت به زمان مشابه سا گذشته تصادفات فوتی با کاهش 100 همراه بوده است.

وی گفت: در ایام تعطیلات نوروزی در اتوبان اردبیل آستارا 10 تیم خوردویی در حال انجام وظیفه هستند.

در این جلسه همچنین از قاری مراسم، علیرضا باقری مقام پنجم مسابقات کشوری قرآن دانش آموزان و مقام دوم مسابقات کشوری قران بسیج از سوی استاندار اردبیل تجلیل شد.

ارسال نظرات