گزارش تصویری:

بازدید استاندار اردبیل از موزه صارم السلطنه نمین

استاندار اردبیل در سفر نوروزی خود به شهرستان نمین از موزه صارم السلطنه بازدید کرد.
کد خبر: ۸۶۵۳۶۸۱
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از نمین، مجید خدابخش در اولین سفر خود به شهرستان نمین از پاسگاه مرزی شهرستان بازید کرده و سپس در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان شرکت کرد.

استاندار اردبیل در ادامه سفر خود به شهرستان نمین ضمن بازدید از موزه صارم السلطنه نمین، از خانواده شهید مجتبی حمزه زاده نیز دیدار کرد.

وی در ادامه این سفر با حضور در منزل یوسف صبری قهرمان ووشو آسیا از وی تجلیل کرده و در آخرین برنامه سفر خود با آیت الله موسوی ننه کرانی نماینده مجلس خبرگان دیدار کرد.

طرح مطالعات موزه صارم السلطنه نمین تقریباً از سال 1385 آغاز گردید و در سال 87 به پایان رسیده و در دهه مبارک فجر سال 1387 به عنوان موزه مورد بهره برداری قرار گرفت.

این بنا در میدان اصلی شهر نمین واقع شده و در ضلع غربی این میدان شاید بتوان هنوز قدمت این بنا را از روی شاخصه های منحصر بفرد آن سنجید، بنای قدیمی به عنوان الگویی از بناهای دورۀ قاجاریه با نمای آجری که چشم ها را به سوی خود جلب می کند، بنای قدیمی به سبک معماری دورۀ قاجاریه که در سال 1240 توسط یک معمار روس ساخته شده است.

این بنا بعد از عملیات احیاء و بازسازی بصورت مکان فرهنگی (موزه مردم شناسی شهرستان نمین) مورد بهره برداری قرار گرفته است.

در بخش موزه آثار تاریخی، باستانشناسی، مردم شناسی و... که از منطقه نمین بدست آمده و یا در ارتباط با منطقه نمین می باشد به نمایش گذاشته شده است. از جمله اشیاء به نمایش در آمده می توان به آثاری همچون پیکانهای مفرغی، سکه های مربوط به قرون 4 تا 9 هـ ق و دوران آق قویونلوها و قره قویونلوها، مخزن باروت مخصوص تفنگ متعلق به دوره زندیه، اسناد و کتب خطی مربوط به دوره تیموری، اشیاء بدست آمده از خود بنا و اشیاء مربوط به دوره صفویه اشاره کرد.










ارسال نظرات