معاون سابق اداره‌کل سیاسی سپاه:

مسئولان نگاه به دست بیگانه دارند

معاون سابق اداره‌کل سیاسی سپاه پاسداران گفت: مسئولان به‌جای توجه به تولید داخلی، نگاه به دست بیگانه دارند.
کد خبر: ۸۶۵۳۷۴۷
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱

با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: مقام معظم رهبری از حدود 19 سال پیش به دولت وقت گفتند که اقتصاد را از نفت جدا کنید تا نتوانند شما را تحریم کنند ولی آقایانی که خود را تکنوکرات می‌دانستند لبخند زدند، مقام معظم رهبری در همه دولت‌ها بحث اقتصاد و درون‌زا کردن آن را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه ایشان در این دولت نیز از ابتدا این بحث را داشتند که اقتصاد باید به سمت اقتصاد مقاومتی برده شود افزود: در اقتصاد مقاومتی هم‌زبانی ایجاد شده است ولی هم‌دلی به وجود نیامده است؛ مقام معظم رهبری دغدغه‌ای دارند که مسئولان چه درگذشته و چه امروز، به سمت آن نرفته‌اند و تنها شعار آن را داده‌اند.

معاون سابق اداره کل سیاسی سپاه پاسداران ضمن اشاره به این موضوع که اقتصاد به معنای تولید، توزیع و مصرف است و اگر هر کدام از این سه مورد مناسب نباشد، سایر کشور‌ها به‌ راحتی ما را تحریم می‌کنند، تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی به مفهوم این است که به حدی پایه‌های اقتصاد محکم باشد که با تکان‌های دشمن نلرزد اما اقتصاد وابسته به بیگانه و وارداتی این‌گونه نیست.

معلمی ادامه داد: عمده مسئولین فعلی کشور بیش از آنکه به تولید داخل توجه کنند نگاه به دست بیگانه دارند و در موضوعات پسابرجام و هجوم کشورهای غربی و آمریکا برای تبدیل ایران به بازار مصرف خود، طبیعتاً صدمات سنگینی به تولید داخل وارد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 60 درصد از شرکت‌های تولیدی ما یا کامل تعطیل‌ شده‌اند یا ظرفیت آن به حد زیادی پایین آمده که نتیجه آن بیکاری کارگران و صدمه به تولید است.

معاون سابق اداره کل سیاسی سپاه پاسداران مطرح کرد: به این دلایل و نگرانی‌هایی که وجود دارد مقام معظم رهبری امسال را به‌عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام‌گذاری کردند تا مسئولان به سمت آن حرکت کرده و وضعیت بهبود یابد.

معلمی به وجود مافیای قدرت در مقابل اجرای اقتصاد مقاومتی اشاره‌ کرد و گفت: برخی که از رانت‌های قدرت استفاده می‌کنند به خاطر سود کلان خود از واردات، موافق رونق تولید نیستند چراکه به سود آنها لطمه وارد می‌شود.

وی اظهار داشت: الان در دولت مسئولی داریم که مدیرعامل یا عضو هیئت‌ مدیره 17 شرکت هست و یا در اخبار می‌بینیم برخی از مسئولان در واردات نقش دارند و همین‌ها مافیای اقتصاد کشور هستند.

معاون سابق اداره کل سیاسی سپاه پاسداران ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که انسان خجالت می‌کشد که در کشور با این عظمت، میوه وارد کشور شود که آمار آن نیز بسیار وحشتناک است و این مافیا در میان سیاسیون و سرمایه‌داران کشور وجود دارد.

معاون سابق اداره کل سیاسی سپاه پاسداران در پایان خاطرنشان کرد: با یک اراده قوی و تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی می‌توان با این مافیای موجود در اقتصاد مقاومتی مقابله کرده و موجب تسریع اجرای اقتصاد مقاومتی شد.

انتهای پیام/


ارسال نظرات