سرلشکر جعفری در دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم:
فرمانده سپاه پاسداران گفت: درست است که به این شهدا، شهدای مدافع حرم گفته می شود اما در واقع آن ها شهدای مدافع حریم ولایت هستند.
کد خبر: ۸۶۵۳۸۵۰
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، سردار عزیز جعفری در مراسم تجلیل از خانواده های شهدای مدافع حرم در بیت آیت الله قربانی با بیان اینکه شهدای انقلاب اسلامی از یک معنویت و نورانیت برخوردار هستند، اظهار کرد: شهدای مدافع حرم برای دفاع از مرزهای انقلاب اسلامی و نهضت مقاومت کیلومترها دورتر از مرزهای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه تفاوت  هایی بین شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم وجود دارد، گفت: وقتی خانه ما مورد تجاوز قرار می گیرد وظیفه هرجوان غیرتمندی جهاد و دفاع است اما اکنون تهدیدی  امنیت مرزهای کشور ما را تهدید نمی کند بلکه کیلومترها دورتر از مرزهای جمهوری اسلامی حماسه ای در حال شکل گیری است.

فرمانده سپاه پاسداران افزود: درست است که به این شهدا، شهدای مدافع حرم گفته می شود اما در واقع آن ها شهدای مدافع حریم ولایت هستند.

سردار جعفری با بیان اینکه همانطور که حضرت زهرا (س) اولین شهید مدافع حریم ولایت بودند، شهدای مدافع حرم هم شهیدان حریم ولایت هستند، گفت: انقلاب اسلامی و ولایت فقیه دو عنصر اساسی و وابسته به هم هستند.

وی افزود: اگر ولایت فقیه نداشته باشیم انقلاب اسلامی نداریم و اگر انقلاب اسلامی نباشد ولایت فقبه نخواهیم داشت.

سردار جعفری با بیان اینکه در واقع این شهیدان شهدای انقلاب و مقاومت اسلامی هستند که در منطقه سوریه در مقابل استکبار بسیج شده اند، تصریح کرد: تمام دشمنان اسلام بر ۳ کشور سوریه، عراق و یمن تمرکز کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در سوریه و در یمن با توجه به بافت مردم این منطقه و حمایتی جمهوری اسلامی وضعیت خوبی وجود دارد، گفت: مردم این مناطق هم جلوی دشمنان ایستاده اند و نیازی نیست کسی از خارج یمن برود و در جنگ کمکشان کند.

فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: در عراق هم جوانان شیعه عراقی که ۵۰درصد مردم این کشور ا زشیعیان هستند با حکم مراجع تقلید بسیج شدند و اقدامات فکری و مستشاری ایران نیز به این نیروها کمک می کند.

وی با تأکید بر اینکه گناه مردم سوریه ایستادن پای مقاومت اسلامی و مقابله با  اسرائیل و حمایت از حزب الله است، گفت: سوریه به دلیل جایگاه جغرافیایی و استراتژیکی که دارد اگر حاکمیتش از دست حزب الله خارج شود معلوم نیست چه سرنوشتی خواهد داشت برای همین است که تمام دشمنان انقلاب اسلامی بسبج شدند تا حکومت سوریه را عوض کنند.

سردار جعفری در ادامه این مطلب تصریح کرد: جوانان ما در ایران این خطر را برای انقلاب اسلامی حس می کنند و به جنگ می روند.

فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: شهدای مدافع حرم ما از بصیرت بیشتری نسبت به رزمنده های ما برخوردارند چون عمق انقلاب اسلامی را درک کردند و این تفاوت در غربت و غریبی آن ها است.

وی با بیان اینکه استقبال زیادی برای اعزام به سوریه وجود دارد، ادامه داد: مقام معظم رهبری مخالفند که کسی مستقیما برای جنگ به این مناطق برود و تعداد محدودی نیرو برای کمک فکری، آموزشی و مستشاری که حالت کمکی و موتور حرکت جبهه مقاومت در این مناطق است اعزام می شوند.

فرمانده سپاه پاسداران خطاب به همسران شهدای مدافع حرم گفت: خداوند توفیق دهد که بچه های این شهدا را در مسیر همین شهدا تربیت کنید تا بتوانند راه شهدا را ادامه دهند.

سردار جعفری با بیان اینکه پدر، مادر و همسر شهدا بیشترین صبر را متحمل می شوند، افزود: ما بدهکار خون شهدا هستیم و اقتدار ایران را مدیون شهدا هستیم.

ارسال نظرات