مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: حضرت زهرا (س) با بصیرت کامل و آگاهی به زمان، نسبت به سرنوشت امت اسلامی حساس بوده و احساس مسئولیت می کردند و حتی جان خود را در این راه فدا کرد تا امت درخواب غفلت نماند و صراط الهی را طی کند. ...
کد خبر: ۸۶۵۳۹۴۶
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، مینو اصلانی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) با اشاره به نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، زندگی سراسر نور این بانوی بزرگوار را درسی برای همگان دانست وگفت: حضرت زهرای اطهر (س) در هر فعالیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی که نیاز بود، برای دفاع از ولایت تمام قد حضور داشتند؛ ایشان در بحث اقتصاد خانواده سرآمد بودند و تلاش و کوشش حضرت زهرا (س) برای همیاری در خانواده، ملاک اقدام و عمل در صحنه های مختلف اجتماعی،سیاسی و اقتصادی است.
حضرت زهرا (س) بنده محض خداوند، مادری کامل و همسری نمونه بود/ برخورد حضرت در مواجهه با فرزندان و ایجاد فضای گفتمان زیبا در خانواده، درس همیشگی به بشریت است
مسئول بسیج جامعه زنان کشور در خصوص شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) تصریح کرد: زبان انسان از بیان کمالات ایشان قاصر است اما وقتی از بیان پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) به زندگی ایشان می نگریم، می بینیم حضرت زهرا (س) شخصیتی برجسته و بی نظیر در ابعاد مختلف داشتند.
وی افزود: مهم ترین نکته در این خصوص معرفت بی کران ایشان نسبت به ساحت قدسی پروردگار است که بنده محض و مخلص مقام عبودیت و انسانی کامل در رسیدن به قرب الهی بودند.
اصلانی بااشاره به شخصیت بی نظیر فاطمه زهرا (س) در ایفای نقش مادری عنوان کرد: ما در حدیث شریف کسا نحوه برخورد ایشان را با فرزندانشان مرور می کنیم که چگونه در قالب یک مادر نمونه و انسان کامل ظاهر می شوند؛ القاب به کار برده ایشان در مواجهه با فرزند و مهر و عاطفه ای که در بدو ورود نثارشان می کنند، درسی همیشگی به بشریت است.
وی بیان کرد: در زمان پاسخگویی حضرت فاطمه (س) به سوالات فرزندان می بینیم که حضرت فضای گفتمان زیبایی در خانواده ایجاد کردند که وقتی فرزند سوالی می پرسد، مادر با صبر، درایت و علم کامل به آن پاسخ می دهند.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور اذعان کرد: مشارکت دادن فرزندان در مهم ترین مسائل سیاسی و مورد مشورت قرار دادن آنها در خانواده نشان می دهد حضرت زهرا (س) برای فرزندان خود شخصیت حقوقی قائل بودند؛ ایشان فرزندان خود را برای دفاع از ولایت با خود همراه کرده و از همان کودکی مسئولیت پذیری را به انان می آموختند.
این کارشناس مسائل دینی در خصوص همسرداری حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: پیامبر (ص) از امیرالمومنین (ع) پرسیدند که فاطمه را چگونه دیدی و حضرت امیر اینگونه پاسخ دادند "بهترین یاور در اطاعت خداوند” و این همسرداری حضرت زهرا (س) است.
وی در ادامه تصریح کرد: در روایات زیادی نیز آمده است که حضرت فاطمه (س) فرموده اند هرگر از مولا علی چیزی نخواستم که در توان ایشان نباشد؛ این درس بزرگی برای خانواده های جوان است که در زندگی خود قانع باشند و بدانند زیاده روی زندگی را تلخ می کند.
دغدغه حضرت فاطمه (س) آینده جامعه اسلامی و ولایتمداری امت بود
اصلانی با اشاره به حضور حضرت زهرا (س) در صحنه های مختلف اجتماعی و سیاسی ابراز کرد: ایشان با بصیرت کامل و آگاهی به زمان، نسبت به سرنوشت امت اسلامی حساس بوده و احساس مسئولیت می کردند و حتی جان خود را در این راه فدا کرد تا امت درخواب غفلت نماند و صراط الهی را طی کند.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور خاطرنشان کرد: دغدغه این بانوی بزرگوار جغرافیا و محدوده نبود بلکه نگران امت اسلامی وولایت پذیری آنها بود و تک تک سخنان حضرت در خطبه فدکیه، نشان از دغدغه ایشان برای آینده اسلام و جامعه اسلامی دارد.
وی افزود: حضرت زهرای اطهر (س) برای امت اینگونه ترسیم کردند که باید از مال و جان خود برای ولایت و اسلام گذشت؛ برخورد تحکم آمیز ایشان در مقابل ظالمان زمان و دشمنان خداوند، آموزه ای از زندگی ایشان است که نشان می دهد نباید در مقابل استکبار زانو زد و سر تسلیم فرود آورد بلکه باید در مقابل آن مقتدرانه ایستاد.
مصرف بهینه و مدیریت اقتصاد خانواده مهم ترین نقش زنان در پیشبرد اقتصاد مقاومتی است
اصلانی در خصوص نقش زنان در راستای ترویج اقتصاد مقاومتی واقدام در این مسیر با بیان اینکه مدیریت در جهت مصرف بهینه اولین اقدام یک زن در خانه است، عنوان کرد: زنان مسلمان همواره در کمک به اقتصاد خانواده و استفاده بهینه از امکانات موجود زبانزد بوده اند و به خوبی مدیریت کرده اند که این موضوع همچنان باید جدی گرفته شود.
وی یادآور شد: مشارکت در اقتصاد و مشاغل خانگی در کنار خانواده نیز می تواند بهترین زمینه را برای فعالیت های اقتصادی فراهم کند؛ برخی رشته های هنری مغفول واقع شده در حالیکه کشور ما مهد هنر و معرفت است و بانوان می توانند صنایع دستی ایران را که در دنیا پرطرفدار است اما بعضاً به فراموشی سپرده شده، احیا کنند و در خانه به خط تولید برسانند.
زنان باید در خصوص واردات بی رویه و بیکار شدن جوانان از مسئولین مطالبه گری کنند
اصلانی ضمن تاکید براینکه ترویج مصرف کالای ایرانی از مسئولیت های بانوان کشور است؛ گفت: زنان باید به عنوان مادران جامعه از مسئولین مطالبه گری کنند که چرا واردات بی رویه صورت می گیرد در حالیکه فرزندان ما در حال بیکار شدن هستند؟
مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی روی پای خود ایستادن پیش بردن جوانان به سمت تولید و بالندگی خاطرنشان کرد: ما برای آینده کشور خود ملزم به استفاده از داشته ها و توانایی های خود هستیم و مسئولین باید نسبت به این موضوع اهتمام و توجه ویژه ای داشته باشند لذا مطالبه گری زنان در این خصوص ازمسئولین، نقش مهمی در پیشبرد اقتصاد مقاومتی دارد.
انتهای پیام/


ارسال نظرات