خبرنگار اعزامی بسیج رسانه شهرستان رامسر به مناطق عملیاتی جنوب كشور در قالب كاروان های راهیان نور حال و هوای معنوی و صحبت های بسیجیان و سپاهیان را از این كاروان ها روایت كرده است.
کد خبر: ۸۶۵۳۹۶۰
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰







خبرگزاری بسیج مازندران، به گزارش روابط عمومی سپاه رامسر، خبرنگار اعزامی شهرستان رامسر به مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس در جنوب كشور كه به همراه ۵۶۰ نفر از بسیجیان از این شهرستان عازم این مناطق شده است در گفتگوهایی از جانشین فرماندهی، بسیجیان و فرمانده هان حوزه های مقاومت گزارشی از حال هوای این روزهای كاروان های راهیان نور تهیه كرده است.

بر همین اساس سروان خمسیه جانشین فرمانده سپاه رامسر در گفتگو با خبرنگار بسیج رسانه رامسر ضمن ابراز خرسندی از سفر به این مناطق گفت: خدا را شاكریم این سعادت قسمت ما شد كه یك بار دیگر به پایگاه عشق و ایثار قدم بگذاریم و در روزهای پایانی سال و آغاز سال جدید معنویت والایی را كسب كنیم.

وی افزود: استقبال خوب بسیجیان عزیز برای سفر به این مناطق از شهرستان رامسر با تاثیر از عنایت خداوند متعال و شهدای سرافراز شهرستان میسر شد و خدا را شاكریم از كه توانستیم در سال جاری نیز بسیجیان نسل های دفاع مقدس و نسل جدید ره برای پیمان مجدد با شهدا به این مناطق اعزام كنیم.

وی اظهار كرد: كاروان راهیان نور شهرستان رامسر در ۷ اتوبوس خواهران و برادران راهی این سرزمین الهی و معنوی شدند كه تمام تلاشمان را كردیم تا از این سفر به نحو احسن رزق معنوی خود را دریافت كنند.

جانشین فرمانده سپاه رامسر در ادامه بیان كرد: شهادت فقط به این معنا نیست كه ما جان خود را از دست بدهیم بلكه باید از این باب در مسیری قدم برداریم كه اقتدار راه خدا و راه عظمت دین خدا باشد.

سروان خمسه ای در پایان گفت: تا وقتی كفر هست مبارزه اسلام و كفر خواهد بود و همیشه پا برجاست كه امروزه هم شاهد این مبارزه در منطقه و كشورهای اسلامی هستیم و جوانان بسیاری با عنوان مدافعان حرم در این راه به شهادت می رسند.

یاسر برجسته از فرماندهان یكی از حوزه های مقاومت بسیج رامسر نیز در گفتگو با خبرنگار بسیج رسانه رامسر اظهار داشت: به اعتقاد بنده همه ی كاروان ها و عزیزانی كه در این منطقه و دیار میایند و با این فضای معنوی آشنا میشوند خودشان را بیمه میكنند برای سال آینده؛ یعنی یك سال كاری خود را پر از فضای معنوی می كنند.

وی افزود: ما باید از این مناطق، رشادت های شهیدان و رزمندگان درس بگیریم و زمانی كه به شهر و محله خود برگشتیم برای بچه محل ها و دوستان خود از صحنه ها و غریبی های این سرزمین های پر نور تعریف كنیم.

برجسته در ادامه بیان كرد: هر كاروانی و هر فردی كه به این مناطق می آید از طرف شهدا دعوت شده است و باید قدر این مهمانی را بدانیم.

وی در پایان گفت: دشمن بداند اگر خطایی كند همین بسیجی ها تا آخر مرز شهادت ایستاده اند.

خبرنگار اعزامی بسیج رسانه شهرستان رامسر در ادامه گفتگویی با امیر مقدم یكی از بسیجیان اعزامی به این مناطق داشت كه این بسیجی در گفتگویی بیان كرد: امسال برای اولین بار به این مناطق در قالب كاروان های راهیان نور سفر می كنم و از صمیم قلبم می گویم كه تا به امروز چنین حال و هوای معنوی و غریبی را تجربه نكرده بودم.

وی افزود: حضور و نظاره این مناطق كه روزی جوانان و هم سن و سالان من در این خاكریزها برای دین و وطن خود می جنگیدند باعث شده است حقیقتاً تاثیرات روحی و معنوی با ارزشی را برایم داشت و من همه این ها را مدیون كارت دعوتی هستم كه شهدا برایم ارسال كردند.

این بسیجی در ادامه تاكید كرد: این سفر معنوی و همراهی با دوستانم بسیار برایم خوشایند و با ارزش بود و به همه هم سن های خودم توصیه می كنم برای یك بار هم شده به این مناطق كه روزی قدمگاه شهدا بود سفر كنند.

حسین زارع یكی دیگر از فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج رامسر در گفتگویی گفت: ما هرچه بگوییم در رابطه با این حال هوا تاثیر چندانی ندارد باید همه در این فضا باشند و این ارزش ها را ببینند.

وی افزود: توصیه می كنم جوانان و نوجوانان به این منطقه ها بیایند و ببینند تا زحمات، رشادت ها و ایثار های شهدا و رزمندگان را درك كنند.

در ادامه حسین كیا اشكوریان از فرماندهان حوزهای مقاومت رامسر نیز با اشاره به الگو گرفتن از زندگی شهدا بیان كرد: حال و هوای معنوی این مناطق را باید برای دوستان نیامده به این سفر روایت كنیم تا آنها نیز از نور الهی و سفره شهدا متنعم شوند.

وی افزود: ما سالهای گذشته می آمدیم و با چشم می دیدیم كه دوستانی ظاهر مناسبی نداشتند یا پوششی اسلامی نداشتند، چه خواهر چه برادر؛ اما وقتی با این جو و با این حال و هوا با شهدا آشنا شدند متحول شدند و با خود و شهدا پیمان بستند كه اصلاح شوند.

وی اظهار داشت: ما مدیون شهداییم و این آرامش و امنیت چیز كمی نیست كه ما از شهدا داریم.

فرزاد ایمانی یكی دیگر از بسیجیان اعزامی به این مناطق از شهرستان رامسر در گفتگویی كوتاه گفت: به واسطه یكی از دوستانم از تاریخ اعزام كاروان راهیان نور با خبر شدم و تصمیم گرفتم تا برای اولین بار به مناطق جنگی و دفاع مقدس كشور بیایم.

وی افزود: حضور معنوی شهدا را در این مناطق حس می كنم و این حال و هوا برایم بسیار عجیب است.

وی با بیان اینكه این سفر از بهترین و بی نظیرترین سفرهایم است خاطر نشان كرد: هجمه گسترده دشمنان بر علیه فرهنگ معنوی و ارزشی كشور در حال حاضر از راه های مختلف انجام می شود و باید گفت كه ما باید در مقابل این هجمه ها علاوه بر نشر و تبلیغ ارزش ها و معنویت های اسلامی خودمان باید خودمان را نیز با این سفر های پر بركت تقویت كنیم.

این بسیجی در پایان گفت: با توجه به این كه در كارهای هنری و فرهنگی مشغول هستم ایجاد و اعزام كاروان های راهیان نور كه در مرحله اول از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد را بسیار با ارزش و موجب تقویت روحیه و تقویت خلاء های فرهنگی جوانان می دانم.

خبرنگار اعزامی بسیج رسانه شهرستان رامسر در پایان این گزارش با ارسال مطلبی از سیر تحول معنوی و روحی یكی از افرادی كه به این سفر اعزام شده بود گزارش داد: در این سفر حال و هوای یكی از جوانان ما را به خود معطوف كرد و می دیدیم كه او چگونه مجذوب معنویت و غریبی این مناطق و قدمگاه شهدای این مرز و بوم شده است.

در روزهای پایانی كه با هم صحبت می كردیم، گفت: تا قبل از سفر راهیان نور نمازهایم را همیشه نمیخواندم اما وقتی آمدم شلمچه را دیدم حالم عوض شد.

وی در ادامه گفت: اولش زیاد این چیزها را قبول نداشتم ولی الان دركشون میكنم و حالاست كه فكر میكنم چطور این شهدا توانستند از همه چیزشان بگذرند و بخاطر دین و وطن جانشان را با شجاعت فدا كنند.

وی در بیان تحول و آن نقطه عطف سفرش در راهیان نور بیان كرد: وقتی در این خاكریزها در حال خودم بودم یكی از بسیجی ها با لباس بسیجی آمد و یك تسبیح به من هدیه داد و همان موقع فهمیدم كه این یك نشانه است و از همان لحظه به خود و شهدا قول دادم كه راه شهدا را ادامه بدهم و حداقل نمازهایم را همیشه بخوانم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها