خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان:

می‌توان از حرکت عظیم فرهنگی راهیان نور صدها فیلم و سریال ساخت

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: از حرکت عظیم فرهنگی راهیان نور می‌توان صدها فیلم و سریال ساخت و هنرمندان باید در این زمینه پای کار بیایند، حس و حال مناطق عملیاتی می‌تواند با این تولیدات به مردم منتقل شود.
کد خبر: ۸۶۵۳۹۶۸
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در خوزستان ،سردار حسن شاهوارپور با اشاره به اینکه راهیان نور برگرفته از فرهنگی بود که در هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، رزمندگان و مدافعان ایران اسلامی به آن تمسک جسته بودند، اظهار کرد: رزمندگان با این فرهنگ و نگاه ارزشی موفق به شکست دشمن شدند.

 
دبیر ستاد راهیان نور استان خوزستان با بیان اینکه راهیان نور، فرهنگی بومی و برگرفته از باورها و ارزش‌های متعالی است که مردم ایران اسلامی، صدها سال برای پاسداشت فرهنگ عاشورایی آن را حفظ کرده‌اند، افزود: کسانی که در این جنگ کشته شده‌اند، به عنوان شهید معرفی می‌شوند؛ چرا که در رکاب امام و ولایت، همراه با طرح شعارهای برگرفته از باورهای دینی وارد این عرصه شدند.
 
شاهوارپور با اشاره به این که هزاران نفر از بهترین انسان‌ها در مناطق عملیاتی به شهادت رسیدند که باعث شد نسیم دلنواز و جذاب خون‌های پاک پس از جنگ تحمیلی، نسل‌های سوم را به خود سوق دهد، خاطرنشان کرد: خیلی‌ها حضور پرشور مردم در مناطق عملیاتی و یادمان‌های شهدا با هزینه‌های سنگین مادی و عشق وصف ناشدنی را باور نمی‌کردند.
 
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) استان خوزستان عنوان کرد: زائر یادمان‌های شهدا احساس می‌کند پس از بازگشت، ره توشه‌ای به همراه برده که می‌تواند تا سال‌های طولانی او را بیمه کند.
 
وی با اشاره به این که بخشی از شهدای مدافع حرم، خادم مناطق عملیاتی و یادمان‌های شهدا بودند، ادامه داد: فرهنگ راهیان نور، انسان‌ساز و سبب افزایش قوت، شجاعت و فرهنگ ایثار و جهاد خواهد شد.
 
دبیر ستاد راهیان نور خوزستان با اشاره به این که بخش دیگری به عنوان جهادگر حضور پیدا می‌کنند که تعداد این گروه‌ها بیش از 4 هزار و 700 نفر در نقاط مختلف استان و مناطق محروم مشغول است، گفت: دلیل و انگیزه حضور جمعیت عظیم در عرصه جهادگری باید پردازش شود.
 
شاهوارپور با اشاره به این که اقدامات ویژه سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان بسیج در عرصه راهیان نور است، اظهار داشت: حضور دانش آموزان و دانشجویان اقدامی خوب در این حوزه است؛ دانش‌آموزان امروزه به عنوان درس کارگاهی حضور پیدا می‌کنند.
 
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) استان خوزستان با تأکید بر این که اعزام دانش‌آموزان سازماندهی و تعریف شده و با آموزش و پرورش استان خوزستان هماهنگی خوبی صورت گرفته است، عنوان کرد: استان خوزستان در زمینه اعزام دانش‌آموز و دانشجو به مناطق عملیاتی و یادمان‌های شهدا، رتبه نخست کشور را دارد.
 
وی افزود: برگزاری برنامه‌های نمایشی، حضور مردم و مسئولان استان خوزستان و دعوت اقشار مختلف و مساجد به مناطق عملیاتی منجر به توسعه فرهنگ راهیان و استقبال بیشتر به این حوزه می‌شود.
 
دبیر ستاد راهیان نور خوزستان با تأکید بر این که سمت و سوی حضور مردم به مناطق عملیاتی و یادمان‌های شهدا، نسب به دیگر جهت‌ها بیشتر است، بیان داشت: اقدامات بیشتری باید صورت گیرد و فضایی پیش‌بینی و تسهیلات لازم ارائه شود.
 
سردار شاهوارپور با بیان اینکه زیرساخت و خدمات دو موضوع بسیار مهم در زمینه زائران راهیان نور است، اظهار داشت: در حوزه زیرساخت باید تلاش کرد که در زمینه اسکان زائر فاقد مکان نباشد؛ در زمینه خدمات، جاده و کیفیت آن اقداماتی صورت گرفته که در این بخش نیازمند ورود دولت است.
 
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) استان خوزستان با اشاره به اینکه خدمات و زیرساخت بخش‌های مختلف یادمان‌ها باید افزایش پیدا کند، ادامه داد: در این زمینه با توجه به سفر اخیر محمدباقر نوبخت، قول مساعد دادند.

وی ادامه داد: اگر خدمات پاسخگوی زائران نباشد، به یقین منجر به کاهش آمار خواهد شد.
 
وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در تقویت حضور و تقویت حرکت راهیان نور، ابراز داشت: رسانه‌ها نقش محوری دارند و به ویژه امروزه که این حوزه گسترش پیدا کرده و فضای مجازی هیچ‌گونه محدودیت ندارد.
 
دبیر ستاد راهیان نور خوزستان با اشاره به اینکه فعالیت در زمینه راهیان نور توسط صدا و سیما، جهاد رسانه‌ای شهید رهبر خوب اما سازماندهی و هم جهت حرکت کردن آنها بسیار با اهمیت است، عنوان کرد: متاسفانه برخی‌ رسانه‌ها، ناخواسته ایجاد کننده امواج منفی در فضای مجازی هستند.
 
شاهوارپور بیان داشت: از حرکت عظیم فرهنگی راهیان نور می‌توان صدها فیلم و سریال ساخت و هنرمندان باید در این زمینه پای کار بیایند؛ حس و حال مناطق عملیاتی می‌تواند با این تولیدات به مردم منتقل شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها