حجت الاسلام والمسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: رسالت کتابداران هدایت انسانها در مسیری است که خداوند متعال قرار داده و این رسالت همان رسالت پاک انبیاست.
کد خبر: ۸۶۵۳۹۷۸
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام در دیدار نوروزی خود در جمع کتابداران ضمن اشاره به هدف از آفرینش انسان و رسالت انبیا بیان داشت: شناخت انبیا و کتب آسمانی، عقل را شناختن و معرفت پیدا کردن از طریق کتاب بدست می آید و کتاب اصل است در معرفت سازی برای بشر و جهت ایجاد کردن در مسیر سعادت بشر و خداوند توفیق داد که شما کتابداران متولی ترویج و توسعه زیرساختهای کتاب و کتابخوانی و متولی رابطه انسان با کتاب باشید و این بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری افزود : شما با کار کتابداری می توانید انسان را در مسیری که خداوند قرار داده هدایت کنید یعنی همان کاری که انبیا انجام می دادند و به این عمل و کار به عنوان یک شغل نگاه نکنید و قدر آن را به طور شایسته بدانید و دیدگاه و نگاهتان به این کار نگاه جهت دار کردن انسانها باشد و اگر این نگاه حاکم شد انسان دغدغه مند می شود همان دغدغه ای که وجود پاک پیامبر اکرم داشت و تلاش می کرد انسانها را در جهت توحیدی هدایت کند.

نکونام خاطرنشان کرد: انصافا اقدامات صورت گرفته توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور و نمود آن در اداره کل کتابخانه های عمومی استان قابل تقدیر است و افزایش سرانه فیزکی کتابخانه ها به مساحت 590 متر در مناطق محروم و کم برخوردار استان و قرار گرفتن روستای دستگرد امامزاده و کتابخانه فرهنگ این روستا در زمره روستاهای دوستار کتاب کشور و همچنین قرار گیری شهر شهرکرد در رتبه سوم طرح پایتخت کتاب ایران نمونه بارز آن است.

وی گفت: هرچه می تونید رابطه بین جامعه و کتاب را بیشتر و بهتر برقرار کتید و در این راه از هنر، ذوق ، ابتکار و خلاقیت بهره گیرید، وقتی متولی پر دغدغه به میدان بیاید کار موفق خواهد بود ، انشا ا.. شاهد رشد بیش از پیش این مجموعه فرهنگی باشیم.

شایان ذکر است در ابتدا این مراسم مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن تبریک سال نو ،به ارائه گزارشی از اقدامات فرهنگی صورت گرفته در سال 94 توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان پرداخت.
ارسال نظرات