صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، چهار میلیارد ریال درآمد زایی داشت

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی این اداره کل گفت: صنایع چهارمحال و بختیاری، در نوروز سال جاری، چهار میلیارد ریال درآمد زایی داشته است.
کد خبر: ۸۶۵۴۰۱۳
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مهرداد رئیسی اظهار داشت: این میزان درآمد زایی به دنبال حضور 40 هزار نفر از مسافران و گردشگران نوروزی در 33 نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی مستقر در چهارمحال و بختیاری به دست آمده است.

وی تأکید کرد: بیشترین خرید این تعداد از مسافران و گردشگران نوروزی، مربوط به تولیدات صنایع دستی در رشته های نمد، خاتم، سرانداز، گلیم، زیورآلات سنتی، احجام فلزی و لباس های محلی بوده است.

رئیسی افزود: صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در رشته های مختلف مانند انواع بافته های داری مانند قالی، جاجیم و گلیم، لباس های محلی، سرانداز، قفل سنتی چالشتر، گیوه، قلمکار، معرق، خاتم، نمد، سنگ های تزئینی و قیمتی، احجام فلزی، چرم دوزی، سرمه دوزی، مسگری، سفال، سنگ تراشی سنتی و آثار چوبی به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه شد.

وی تصریح کرد: همزمان با نوروز سال جاری، 15 سیاه چادر عشایری نیز با هدف معرفی آداب و رسوم زندگی عشایری، صنایع دستی عشایری، غذاهای محلی و سوغات محلی در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری برپا شده و در حال خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری بیان داشت: نظارت بر کیفیت، قیمت و ارائه صنایع دستی ایرانی، بومی و محلی در دستور کار این معاونت قرار دارد.

وی اضافه کرد: به همین منظور، کارشناسان معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، از بازارچه ها و نمایشگاه های صنایع دستی مستقر در استان، بازدیدهای دوره ای انجام می دهند.

رئیسی عنوان داشت: در این بازدیدهای دوره ای، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تذکرات لازم ارائه و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

افزوده می شود، نمایشگاه های صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در نوروز از 28 اسفند 1394 تا 15 فروردین 1395 آماده خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به این استان است.

صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در 32 رشته ویژه عشایر و در 40 رشته شامل تولیدات شهری و روستایی عرضه می شود.

ارسال نظرات