"سبک زندگی حضرت زهرا(س) الگوی سبک زندگی اسلامی است"
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک گفت: به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) جشنی با حضور خانواده‌های شهدا و بسیجیان در اراک برگزار و مادران و همسران شهدای مدافع حرم در اراک تجلیل می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۵۴۰۲۲
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۳

پاسدار محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی، ضمن گرامیداشت میلاد باسعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: به مناسبت سالروز ولادت بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) برنامه‌های متنوع و ویژه‌‌ای از سوی سپاه ناحیه مقاومت اراک در نظر گرفته شده از جمله جشن میلاد "یاس نبوی" که در تمامی حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح شهر اراک، ابراهیم آباد و داودآباد برگزار می‌شود.

وی افزود: در هفدهمین روز از فروردین‌ماه در سالن ورزشی چندمنظوره سپاه ناحیه اراک با حضور خانواده‌های شهید و بسیجیان اراک برگزار و در این مراسم از مادران و همسران شهدای مدافع حرم تجلیل خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرای اطهر(س) از ابعاد گوناگون الگویی کامل است که باید مبانی الگو پذیری مخاطبان در بخش‌های مختلف تبیین شود.

پاسدار رضایی با اشاره به لزوم ترویج سبک زندگی زهرای مرضیه(س) در میان جوانان گفت: استفاده از الگوهای کارآمد اسلامی و دینی در راستای نهادینه کردن فرهنگ فاطمی و علوی در محیط خانواده و ترویج ایمان، همسر داری و تربیت فرزندان صالح امری ضروری است که جوانان به ویژه دختران جوان باید به آن توجه داشته باشند.

وی افزود: قرآن و احادیث معصومین(ع) مهم‌ترین منبع شناخت حضرت زهرا(س) بوده و سوره‌های کوثر و دهر و روایات متعدد دیگر به صورت مستقیم همه بیانگر شخصت عظیم حضرت زهرا(س) است، توجه قلبی به لحظه لحظه زندگانی پرخیر و برکت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) سبب بیداری، آگاهی و در نهایت نزدیکی به خداوند می‌شود که مبانی الگوپذیری این بانوی بزرگ برای مخاطبان مورد نظر تبیین شود.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: زندگی حضرت زهرا(س) در حوزه‌های تفکر و اندیشه، تقویت ایمان، الگو گرفتن، درس وحدت، ریشه یابی و حل مشکلات، احیای دین و ایمان و ولایت‌مداری بهترین الگو است.

پاسدار رضایی با اشاره به اینکه سیره رفتاری آن بانوی بی‌همتا، جلوه‌های الگو بودن او برای همه فضیلت خواهان و حق‌جویان است که در به دنبال اسوه و سرمشق چگونه زیستن هستند؛ گفت: ایشان هم در سخن، معلم حجاب بود، هم در رفتار اسوه عفاف برای همگان بود و امید است که این گونه خصلت‌ها و رفتارها، مانند تابلویی، پیوسته در برابردیدگانمان باشد و اگر همواره آن حضرت را سرمشق و اسوه می دانیم و معرفی می‌کنیم، جهات‌الگویی او را نیز در قالب سیره عملی و رفتاری حضرتش بشناسیم و به آن عمل کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات