مدرس حوزه علمیه یزد با بیان اینکه نام بزرگ حضرت فاطمه(س) حکایتگر شخصیتی تاریخی بوده که به مقام ولایت کبری رسیده و فضایل و کرامات زیادی دارد، گفت: این وجود شریف، با وجود عمر کوتاه، عالی‌ترین درجات معنوی را پیموده‌اند و از اینرو مورد توجه خداوند متعال بودند.
کد خبر: ۸۶۵۴۰۵۱
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سیده زهرا میرحسینی اذعان کرد: نام بزرگ حضرت فاطمه(س) حکایتگر شخصیتی تاریخی است که به مقام ولایت کبری رسیدند و از اینرو مورد توجه خداوند بودند.

وی با بیان اینکه همة بزرگان اهل ولایت و فاطمه‌های تاریخ، بر سر سفرة حضرت صدیقة طاهره(س) نشسته‌اند، خاطر نشان کرد: این وجود شریف، با وجود عمر کوتاه، عالی‌ترین درجات معنوی را پیموده‌اند.

میرحسینی با اشاره به تفاوت مقولة زن و خانواده از نگاه اسلام و غرب، خاطرنشان کرد: در اسلام، خانواده، رکن اساسی و جایگاه مهم تربیت و رشد انسانی است.

وی افزود: غرب بر اساس فردگرایی مطلق و منها نگریستن انسان از خداوند در باب زن و جامعه، برای نگاه خانواده اصالت و جایگاهی قرار نداده است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این که محدودیت‌های زن در بُعد خانواده، سرآغاز آزادی‌های بزرگی است، یادآور شد: محدودیت‌های ایجاد‌شده برای زن در خانواده، تضمین‌کنندة آزادی بزرگ خواهد بود؛ اینها محدودیت‌های مقدسی است که با رویکرد آسمانی، سلسله‌ای از ضوابط و برنامه‌ها را به دست خانواده داده است.

میرحسینی ادامه داد: گفتمان اسلام و انقلاب اسلامی دربارة زن، مبتنی بر دو رویکرد منطقی و عقلانی است که می‌توان همة مقررات را در حوزة زن تفسیر کرد.

وی، با اشاره به سیده‌النساء بودن حضرت زهرا(س)، که در منابع اهل سنت نیز به آن اشاره شده است، تصریح کرد: سیده‌النساء، یعنی سرآمدی که باید همة نگاه‌های عالم به آن معطوف و همة الهام‌ها باید از او گرفته شود.

میرحسینی با بیان این که حضرت زهرا(س) الگو، مبنا و محور خانواده‌ها هستند، گفت: ایشان از آغاز ازدواج، محور در رسالت خانواده شدند که لازمه آن ایثار و ازخودگذشتگی بود؛ اسلام می‌خواهد زن کانون خانواده باشد و همچون قلب، مهر و محبت را در خانواده تزریق نماید.

وی امید به آینده، افسرده نشدن در برابر حوادث و خم به ابرو نیاوردن در برابر ناملایمات، از ویژگی‌های بارز حضرت فاطمه(س) برشمرد و تأکید کرد: مقاومت حضرت صدیقه(س)، الهی و ایمانی بود و زنان باید خط ایشان را دنبال نماید.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: حضرت زهرا(س) همچون یک زن قهرمان و بزرگ با نهایت مقاومت و شکیبایی در هنگامه شدید بحران‌های سیاسی و امواج سهمگینی که بر سر و روی مدینه می بارید خطرها را به جان خریده، و نگذاشتند شعله پیام الهی خاموش شود.

میرحسینی با تأکید بر اینکه بانوان مسلمان ایرانی باید پیشگام کارها و فعالیت‌های نو جهان باشند؛ تصریح کرد: باید با فکر، اندیشه، عمل و رفتار خود، سبک نوینی از زن مسلمان و خانواده اسلامی را به دنیا ارائه دهیم تا سرلوحه تمام فعالیت‌ها باشد.

یزدبانو/

ارسال نظرات