خادم‌الشهدا مستقر در اردوگاه شهید باکری خرمشهر گفت: پوشیدن لباس خدمت به زائران مشهدالشهدا توفیقی الهی در راستای خودسازی است.
کد خبر: ۸۶۵۴۰۶۵
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹

رضا میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به هدف خود از حضور در مناطق عملیاتی و فعالیت به عنوان خادم‌الشهدا اظهار داشت: با حضور در مناطق عملیاتی و خلوت کردن با خود در کنار مطالعه و بهره‌برداری از سیره شهدا باید تلاش کنیم که اصول اخلاقی شهدا را الگوی خود قرار دهیم.

وی افزود: به این فکر کنیم که شهدا چه گفتند؟ چه مسیری را انتخاب کردند؟ و چرا ما به آنچه که شهدا به آن دست پیدا کردند نمی‌رسیم؟ فکر می‌کنم احساس دین است.

این خادم‌الشهدا مستقر در اردوگاه شهید باکری خرمشهر تصریح کرد: امسال دومین مرتبه است که افتخار خادم‌الشهدا بودن را پیدا کرده‌ام، سال گذشته در پادگان شهید صیاد شیرازی در خدمت زائرین شهدا بودم و احساس می‌کنم به خاطر فضای معنوی که انجا داشت چیزهای بسیاری را یاد گرفتم.

میرزایی با اشاره به تفاوت پادگان شهید صیاد شیرازی با مجتمع اردوگاهی شهید باکری گفت: پادگان شهید شیرازی چون یک پادگان رزمی است و می‌توان شرایطی را که نیروهای نظامی در دوران دفاع مقدس داشته‌اند را لمس کرد به نظر من بهتر از اردوگاه شهید باکری است.

وی ادامه داد: بدون هیچ چشمداتی خادمین‌الشهدا در مناطق عملیاتی جنوب حضور پیدا می‌کنند و زمان خود را صرف خدمت رسانی به زائرین شهدا می‌کنند و در این میان لبخند زائرین بهترین پاداش برای رفع خستگی است اگرچه خستگی به همراه نداریم.

این خادم‌الشهدا مستقر در اردوگاه شهید باکری خرمشهر کار برای شهدا را دین دانست و افزود: تمامی کسانی که به عنوان خادم‌الشهدا فعالیت می‌کنند فارغ از جایگاه مسئولیتی خود در کنار یکدیگر متحد الشکل تنها برای شهدا کار می‌کنند و هیچ یک تصور نمی‌کنند که نسبت به دیگری از جایگاه برتری برخوردارند همه با هم برابر هستند.

میرزایی با اشاره به حضور جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: سردار فضلی را زمانی که در اردوگاه شهید باکری دیدم احساس کردم که روحیه شهدایی دارد، بسیار متواضع بود و این برایم بسیار جالب است.

وی تعریفش را از داشتن روحیه شهدایی اینگونه مطرح کرد: ایثار، فداکاری، بی‌آلایش و ساده، اخلاص داشتن و خودمانی و خاکی بودن را می‌شد در رفتار سردار فضلی دید و این ویژگی‌ها در حقیقت همان روحیه شهدایی است.

این خادم‌الشهدا مستقر در اردوگاه شهید باکری خرمشهر تصریح کرد: سال آینده نیز اگر قسمت باشد و شهدا دعوت کنند خواهم آمد چراکه زمانی طعم خادم‌الشهدا بودن را می‌چشی احساس خلأ می‌کنی و این نیاز را احساس می‌کنی که باید به این مناطق بیایی.

مسئول فرهنگی حوزه شهید فهمیده تصریح کرد: سال اول که آمدم از طریق یکی از دوستانم مطلع شدم رفتم ثبت نام کردم و پس از مصاحبه به عنوان خادم‌الشهدا به مناطق عملیاتی امدیم و در پادگان شهید شیرازی مستقر شدیم، سال تحویل را در منطقه بودم که احساس می‌کنم چیزهای زیادی را یاد گرفتم.

وی در ادامه گفت: حضور در مناطق عملیاتی بهترین فرصت برای خلوت کردن و خودسازی است و زمانی که می‌گویند کربلای خمینی حقیقت است چراکه فکر می‌کنی چه کسانی بزرگتر و حتی کوچکتر از خودت برای دفاع در مقابل دشمن ایستادند و جانشان را فدا کردند.

میرزایی در پایان یادآور شد: آیت‌الله بهجت یک جمله فرمودند "نماز اول وقت تمامی گره‌ها را باز می‌کند" من هم تصور می‌کنم زمانی که خادم‌الشهدا می‌شوی فرصتی داری برای خودسازی چراکه نماز اول وقت برگزار می‌شود، شاهد جلسات قرائت قرآن و ادعیه هستی و اینکه صبر و بردباری در مقابل مشکلات را یاد می‌گیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات