آنچه در سفر نوروزی استاندار اردبیل به شهرستان پارس آباد گذشت

دیدار با خانواده شهیدان محمدزاده، قهرمانان دو و میدانی کار آسیا و هنرمند معلول پارس آبادی و شرکت در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی از جمله برنامه های سفر نوروزی استاندار اردبیل به پارس آباد بود.
کد خبر: ۸۶۵۴۱۴۴
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، مجید خدابخش استاندار اردبیل به همراه هیات استانی با سفر به شهرستان پارس آباد ضمن دیدار با خانواده معزز شهیدان محمد و عادل محمدزاده، با دو ورزشکار به نام های یاشار وقار و پرور منصوری دارندگان مقام سوم آسیایی و همچنین با مهدوی هنرمند و نقاش معلول شهرستان نیز دیدار کرده و در ادامه در جلسه خدمات سفر شهرستان پارس آباد شرکت کرده و از خادمان و اعضای ستاد تسهیلات سفر این شهرستان قدردانی کرد.

استاندار اردبیل ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در آغازین ساعات حلول سال 95 و نام گذاری این سال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از آمادگی دستگاه های اجرای و ادارات برای تشکیل ستاد اجرای اقتصاد مقاوتی در جهت جامع عمل پوشاندن به این شعار کلیدی خبر داد و گفت: جلساتی در استان تشکیل شد و برنامه ریزی های لازم در جهت پیگیری و تحقق و به بهره برداری رسیدن طرح های و پروژه های مهم در جهت رشد و توسعه استان صورت گرفت که امیدواریم در سال 95 با بهره برداری از چندین طرح مهم زمینه اشتغال و رونق اقتصادی در استان فرآهم شود.

وی افزود: جلب سرمایه گذاری های بزرگ و کوچک و حمایت از به ثمر نشستن این طرح ها شاه کلید اقتصاد مقاومتی برای عملیاتی نمودن فرمان مقام معظم رهبری می باشد.

در ادامه اکبر صمدی فرماندار شهرستان پارس آباد نیز گفت: تمامی اعضای ستاد با تدابیر و برنامه ریزی های که سال قبل با جلسات خدمات سفر صورت گرفته بود شبانه روز تلاش نمودند تا مسافران و مردم شریف شهرستان در ایام نوروز و تعطیلات با کمال آرامش و اطمینان به مسافرت و دید و بازدیدهای خود بپردازند.

وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی ادارات و بانکهای شهرستان تمام سعی خود را برای خدمات رسانی مطلوب به مسافران و همشهریان گذاشته بودند، افزود: در راستای طرح نوروزی ستاد خدمات تسهیلات سفر با فراهم نمودن زمینه امنیت در شهرستان و نظارت و روان سازی ترافیک شهری و جاده ای، اقداماتی از جمله شرایط اسکان نوروزی برای مسافران، تهیه بروشورهای معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان و نکات ایمنی در مسافرت، پخش نقشه و کروکی های راهنمایی شهری و آذین بندی و نور پردازی بخشها انجام شد که در ادامه ایام نوروز نيز تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان آمادگی لازم را برای مدیریت و خدمات رسانی به تمامی مسافران را دارند.

استاندار اردبیل در ادامه سفر خود به شهرستان پارس آباد همچنین در جمع عشایر غیور و مرزدار شهرستان در قشلاق حاج بایوندور از توابع بخش اصلاندوز حضور یافت.

خدابخش در جمع عشایر بايندور ضمن تبریک سال نو، نقش این قشر زحمتکش و مولد را کلیدی ترین محور و پتانسیل عملیاتی کردن اقتصاد مقامتی دانست و اظهار داشت: عشایر همیشه پشتیبان امنیت کشور بوده و هستند و تولیداتشان نقش مهمی در اشتغال و تامین امنیت غذایی کشور ایفا می كند.

وي همچنین از آمادگی لازم برای حمایت از طرح های تولیدی و صنایع تبدیلی در شهرستان خبر داد و گفت: باید با ایجاد ارزش افزوده در محصولات تولیدی عشایر و کشاورزی، خام فروشی این محصولات را کاهش دهیم.

استاندار اردبيل با اشاره به پروژه های مهم در حال اجرا در منطقه عشایری پارس آباد و بیله سوار خاطرنشان کرد: باید از هم اکنون خود را برای توسعه که در راه است آماده نماییم تا با بهره گیری بهینه از منابع و نعمات در اختیار بیشترین زمینه را برای توسعه و آبادانی و اشتغال فراهم نماییم.

خدابخش در پايان از مهمان نوازی عشایر مغان که زبان زد همه کشور است تقدیر کرد و نسبت به رفع مشکلات آب شرب و راه و زمینه سازی برای توسعه فعالیت های عشایر قول مساعد داد.

ارسال نظرات