فرماندار شهرستان بیله سوار:

فاز دوم پایانه مرزی بیله سوار شهریور امسال افتتاح می شود

حلیم گفت: پروژه محوطه فاز دوم پایانه مرزی در حال احداث است که شهریور ماه امسال به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۸۶۵۴۱۵۰
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، فرماندار بیله سوار در بازدید از عملیات احداث فاز دوم پایانه مرزی شهرستان گفت: پروژه محوطه فاز دوم پایانه مرزی با اعتبار120 میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی50درصد در حال احداث است و تا شهریور ماه 95تکمیل وبه بهره برداری می رسد.و در هفته دولت امسال با حضور مسوولان استانی به افتتاح خواهد شد.

حلیم به کیفی سازی خدمات، اعمال مدیریت مطلوب برای تسهیل روند تردد و تعامل بیش از پیش با مجموعه های مستقر در مرز تاکید کرد و گفت:پایانه مرزی بیله سوار زیربنای توسعه توریسم در استان اردبیل است و ده درصد گردشگران خارجی کشور از این پایانه وارد ایران می شوند .

وی افزود: پایانه ‌های ورود و خروج مسافر به دلیل تاثیر روانی که بر گردشگران می گذارد بسیار حائز اهمیت و از این بابت پایانه مرزی بیله سوار مجموعه ای بسیار ارزشمند است.

فرماندار شهرستان مرزی بیله سوار اظهار کرد: هرچند کارکرد اصلی پایانه های مرزی، تسهیل و تسریع در جابه جایی کالا و تردد مسافر میان دو کشور است،اما با عنایت به اینکه این مراکز به عنوان دروازه های ورود به هر کشور و نخستین محل تلاقی با هویت آن به شمار می آیند معرف و نمایانگر شرایط فرهنگی،اجتماعی،سیاسی و اقتصادی آن کشور است.

پایانه مرزی بیله سوار به مساحت 12 هکتار از سال 75توسط سازمان راهداری در شهرستان بیله سوار ایجاد شد و جزو 24پایانه مرزی کشور و یکی از دو پایانه مرزی فعال با کشور جمهوری آذربایجان و کشورهای حوزه قفقاز جنوبی و مرکزی است.

پایانه مرزی بیله سوار جزو پنج مرز برتر کشور است که 81درصد مسافران به صورت پیاده تردد می کنند و این پایانه از لحاظ تردد ناوگان سواری رتبه دوم کشوری و رتبه اول کشوری در ضریب اشغال صندلی ناوگان عمومی مسافری که مرتبط با بهره وری برون ناوگان است را کسب کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار