"فرهنگسازی سبک زندگی اسلامی ایرانی راهکاری برای تحقق اقتصادمقاومتی"
امام جمعه خمین گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در کانون خانواده میسر بوده و زنان به عنوان شاه کلید نقش محوری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.
کد خبر: ۸۶۵۴۱۷۰
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، به مناسبت فرار رسیدن میلاد حضرت فاطمه(س) و حضرت امام خمینی(ره) جشن میلاد دو نور در مصلی شهرستان خمین برگزار شد.

امام جمعه خمین در جمع زوج‌های جوان و جمعی از بسیجیان این شهرستان با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام "اقتصادمقاومتی،اقدام و عمل" اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به دنبال آن است که با کاهش وابستگی ها و تأکید بر مزیت‌های تولید داخلی و تلاش برای خودکفایی زمینه توسعه و پیشرفت را مهیا سازد.

وی افزود: در این بین خانواده در جامعه به عنوان اولین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی در تربیت و پرورش منابع انسانی باید تقویت شود تا زمینه توسعه اقتصادی در کشور فراهم گردد و در این میان زن به عنوان مهم‌ترین رکن خانواده در مدیریت و اقتصاد خانواده نقش بسزایی دارد.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به خطبه فدکیه، چشم و هم چشمی را برگرفته از الگوی غرب دانست و گفت: تجمل گرایی و چشم و هم چشمی در نتیجه ترویج فرهنگ غرب در جامعه اسلامی شکل گرفته و اگر به هر مقدار بتوان این موارد را کاهش داد می‌توان به همان مقدار می‌توانند هزینه‌های اقتصادی را کاهش داده و به سعادت برسند.

امام جمعه خمین تصریح کرد: زنان با تأسی به سیره عملی حضرت زهرا(س) می‌توانند نقش بسزایی را در رشد و توسعه اقتصاد خانواده و جامعه داشته باشند.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگسازی سبک زندگی اسلامی ایرانی و بالابردن بینش اقتصادی افزود: این دو موضوع از مصادیق اقتصاد مقاومتی هستند و زنان نقش مهمی در سبک زندگی خانواده و نقش عظیمی در اقتصاد مقاومتی دارند.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: یکی از مقدمات تحقق اقتصاد مقاومتی فرهنگسازی سبک زندگی اسلامی ایرانی است چرا که حمایت کالای داخلی و ترویج فرهنگ مصرف کالای زمینه افزایش تولیدات داخلی، اشتغال و خودکفایی در جامعه فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات