فکه یعنی میعادگاه یک‌صد و بیست دلدار که با لب‌های تشنه زمین و آسمان را به یکدیگر پل زدند و در این میان اگر خاکی هم نباشی از جنس خاکیان می‌شوی.
کد خبر: ۸۶۵۴۱۹۱
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سرزمین نور سال‌هاست که هزاران زائر را به سوی خود دعوت می کند.

مردمی که به عشق رهایی از عالم خاکی نخستین روزهای سال نو را در این سرزمین می‌گذرانند و در این میان مردم شهرستان تفرش همانند دیگر هم وطنان خود، پا در این سفر معنوی گذاشته‌اند.

حتی اگر خاکی نباشی اینجا که می‌آیی از جنس خاکیان می‌شوی، صحرای رونده پای را به زمین زنجیر کرده و قدرت حرکت را از تو می‌ستاند هرقدر تعلل بیشتری کنی بیشتر فرو می‌روی.

عجیب است عده‌ای زمینگیر می‌شوند و عده‌ای عالمگیر، شنیده‌ام اینجا فاصله از فرش به عرش رسیدن به اندازه یک تشنگی، یک پلک بر هم زدن و تنها ذکر یا حستی(ع) است.

آنانی که دل می‌دهند با لب تشنه زمین و آسمان را به یکدیگر پل می‌زنند، اینجا سرزمین 120 دلدار است، مردان خدایی کهدل سپردند و دلیل گرفتند، از دل دل کردن و تعلل در این خاک خبری نبود.

فکه یعنی میعادگاه 120 شهید تشنه لب که قامتشان با سرور و سالار آقایان اهل بهشت گره خورد، از این عالم خاکی رها شدند و بال گشودند و در آسمانش سبک بال اوج گرفتند و رفتند.

"روایت فتح" از غیرت مردانی می‌گوید که جان را نثار کردند و عده‌ای دیگر که در پی این قافله هستند دل به دریای معشوق نهادند، شن‌های روان و سرزمین رملی این منطقه حکایت "مرتضی آوینی" را برایت روایت می‌کنند و چه زیبا از دلدادگی او می‌گویند.

شن‌هایی که سال 72 شانه‌های این راوی عاشق را در آغوش گرفتند و او را به شوق پرواز راهی کردند.

هوای فکه عجیب آدم‌ها را هوایی می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات