خبرهای داغ:
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)؛

خانواده شهدای مدافع حرم، پیام آوران خون شهیدان به جهانیان هستند

مسئولیت خانواده شهدا نسبت به گذشته بیشتر است؛ فرزندان شهیدان، ادامه وجودی نسل آن شهید هستند؛ از این رو باید نسبت به تربیت آنها اهتمام جدی داشت تا موقعیتی که خدا به این افراد داده، حفظ نمایند.
کد خبر: ۸۶۵۴۲۱۲
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی روز گذشته در دیدار جمعی از خانواده های شهدای مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها در سالن امام خامنه ای حرم مطهر برگزار شد، گفت: شهادت از جمله اعمال صالحی است که نسبت به دیگر اعمال، دارای ویژگی های خاصی است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: از جمله ویژگی های شهادت، این است که اختیار این عمل در دست خود انسان نیست؛ انسان برای انجام اعمالی مانند نماز و...، می تواند تصمیم بگیرد و آن را انجام دهد. شهادت متفاوت با دیگر اعمال صالح است؛ کسی که به جبهه می رود و قدم در راه جهاد می گذارد، اینگونه نیست که حتماً به شهادت برسد.

وی با اشاره به افراد زیادی که آرزوی شهادت داشتند و با این نیت قدم در مسیر جهاد گذاشتند، گفت: نمونه های فراوانی در زمان حاضر و در گذشته وجود دارد که افراد زیادی خواهان نائل شدن به مقام شهادت بودند، ولی از آن باز ماندند، در طرف مقابل نیز افراد زیادی بودند که فکر نمی کردند به شهادت برسند، ولی به این مقام نائل شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: با مراجعه به خاطرات برخی رزمندگان، وقتی در سیر مجاهدت های آن ها قرار می گیریم، متوجه می شویم که شرایط برای به شهادت رسیدن آنها چندین مرتبه فراهم بوده، ولی زنده ماندند و راوی آن خاطرات شدند.

وی در ادامه شهادت را از جمله اعمال صالحی عنوان کرد که قابل حبط شدن نیست و ادامه داد: برخی کارهای نیک که ما در مسیر اسلام و بندگی خدا انجام می دهیم، قابل حبط و نابودی است ولی شهادت چنین شرایطی ندارد. چه بسا افرادی که سال ها کار شایسته انجام دهند، ولی در ادامه، از مسیر منحرف شده و کارهای پلیدی انجام دهند که موجب نابودی و از بین رفتن همه آنها شود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: کسی که عامل به عمل صالح شهادت باشد، خود از صحنه خارج می شود. حبط زمانی صورت می گیرد که عامل حضور داشته باشد و در پی عمل خیری که انجام می دهد، عمل شری از او سر بزند و از کار خیر خود بی بهره بماند ولی  شهید با عمل جهاد در راه خدا و رسیدن به مقام شهادت، دیگر حضور فیزیکی ندارد و به سمت خدا می رود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی درباره جایگاه خانواده شهدا گفت: خانواده شهدا مقام و منزلتی پیدا می کنند وبه افتخاری نائل می آیند که بر اساس آموزه های قرآن و روایات اسلامی، به برکت آن شهید، آبروی مضاعفی پیدا می کنند.

وی با بیان این که این آبرو و افتخار که از شهیدان نصیب خانواده هایشان می شود، هم قابل ارتقا و هم خدای ناکرده قابل حبط است، گفت: تاریخ نشان داده که مجاهدانی که در راه خدا جهاد می کردند و شهید و جانباز می شدند، در عین این که دارای جایگاه رفیعی بودند، ولی خانواده آنها حرمتشان را حفظ نمی کردند و این افتخار را از خود سلب کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ادامه داد: حفظ این جایگاه اهمیت زیادی دارد، چراکه ممکن است در صورت بی توجهی این افتخار و آبرو از بین برود. مسئولیت خانواده شهدا نسبت به گذشته بیشتر است؛ فرزندان شهیدان، ادامه وجودی نسل آن شهید هستند؛ از این رو باید نسبت به تربیت آنها اهتمام جدی داشت  تا موقعیتی که خدا به این افراد داده، حفظ نمایند.

وی با اشاره به مجاهدت های امام سجاد و حضرت زینب سلام  الله علیهما پس از شهادت امام حسین علیه السلام و یارانشان گفت: بازماندگان واقعه کربلا به خوبی حرمت و آبروی شهیدان را حفظ کردند و پیام شهادت مظلومانه سید الشهدا و یارانشان را به گوش همگان رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: همانطور که امام سجاد و حضرت زینب علیهماالسلام پیام خون شهیدان کربلا را به کوفیان، مردم شام و... رساندند، شما نیز به عنوان خانواده این شهیدان، پیام شهدای مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها را به گوش همگان برسانید.
ارسال نظرات