امام جمعه ابرکوه گفت: اگرنظام اسلامی به دنبال مذاکره باشد، اما قدرت دفاعی نداشته باشد، درمقابل هر تهدیدی باید عقب نشینی کند، درحالی که همه کشورها امنیت خود را از طریق توسعه سیستم دفاعی و نظامی تأمین می کنند.
کد خبر: ۸۶۵۴۲۶۶
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید شمسی را که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل» نامگذاری شده اظهار کرد: سال ها است که رهبر انقلاب بر اجرائی شدن نظام اقتصاد مقاومتی درکشور تأکید دارند، اما متأسفانه با نیم نگاهی به سال های گذشته در این خصوص از ناحیه سیاستگذاران و مدیران کشور می بینیم که کفه شعار دادن ها و تدلیس های گفتمانی به مراتب بیشتر و سنگین تر از عمل و اقدام بوده است!

وی افزود: برای نمونه در بحث مبارزه با فساد از زمان دولت ششم بر ضرورت مبارزه با فقر، فساد و تبعیض تأکید داشتند، که کمتر حرف بزنید و بیشتر عمل کنید و در حوزه مبارزه با فساد اقتصادی، طرحی نو و اقدامی انقلابی داشته باشید، اما ملت ما کمتر شاهد عملی شدن این طرح تاکنون بوده است.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: اکنون مسئولان کشور باید درمحکمه وجدان خود پاسخگو باشند که تا چه میزان ازدغدغه های رهبری و ملت ایران را درعمل و اقدام پاسخگو بوده اند.


امام جمعه ابرکوه بر لزوم توجه مسئولان به نام سال ها از سوی رهبر انقلاب و عملی کردن آن، تاکید کرده و گفت: فریاد دلسوزانه ودردآشنای مقام معظم رهبری را باید بشنوید که تأکید بر مدیریت جهادی داشتند و روزی به ضرورت رصد کردن عوامل نفوذی دشمن هشدار دادند.

وی افزود: درجمع ائمه جمعه، نماز جمعه را به عنوان قرارگاه ایمان، تقوا وبصیرت یاد کردند؛ در دیدار با اعضای مجلس خبرگان وفضلای حوزه از خبرگان انقلابی وحوزه انقلابی یاد کردند و امروز هم تأکید بر حفظ آرمان های انقلاب وهویت مکتبی و دینی آن وحفظ روحیه انقلابی وظلم ستیزی دارند.

حسینی تاکید کرد: این مواضع دلسوزانه برای ما تکلیف آور است که درشرایط خاص منطقه وجهان اسلام، باید انقلابی وجهادی عمل کرد ولازمه انقلابی بودن، عمل و تلاش بی وقفه است نه حرف زدن وشعار دادن وسرگرم شدن به سیاست بازی ونزاع های جناحی، سیاه نمائی های پوچ و بی ارزش!


خطیب جمعه ابرکوه تقابل با مواضع رهبر راخیانت عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری بارها بر ضرورت تقویت توان دفاعی کشور تأکید کردند؛ نباید دراین خصوص حرف و امّا داشت وگفت دنیای فردای دنیا ی مذاکره است نه موشک! بنابر این مابهانه بدست دشمن ندهیم! همانگونه که رهبری فرمودند: امروز هم روزگار موشک است وهم دیپلماسی واگر این حرف از روی نا آگاهی گفته شده باشد یک مسئله است اما اگر از روی آگاهی باشد، خیانت است.

حجت الاسلام حسینی بر ضرورت همراهی قدرت دفاعی و مذاکرات بین المللی تاکید کرده و گفت: اگرنظام اسلامی به دنبال مذاکره باشد اما قدرت دفاعی نداشته باشد درمقابل هرتهدیدی باید عقب نشینی کند، این درحالی است که همه کشورها امنیت خود را ازطریق توسعه سیستم دفاعی و نظامی تأمین می کنند.


وی ضمن اشاره به آیه 60 سوره مبارکه انفال تاکید کرد: اردوگاه استکبار به سردمداری آمریکا، چه امروز و چه در آینده، مذاکره را درراستای منافع خود و انداختن طوق اسارت به گردن سایرکشورها تفسیرمی کند. قرآن به ما امر آماده باش ومجهز شدن به تجهیزات دفاعی داده و در سوره انفال آیه 60 فرموده: که وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ...

خطیب جمعه ابرکوه افزایش بودجه نظامی توسط کشورهای خارجی را نشان اهمیت تقویت این نیرو عنوان کرده و گفت: وقتی کشورهائی مثل آمریکا و فرانسه وآلمان که منادی مذاکره هستند اعلام می کنند که تا سال 2019 بودجه نظامی خود را تا 4 برابر افزایش می دهند، آیا ما باید تنها اصل را برگفتمان بدانیم!

حسینی افزود: مسئولین باید در اظهارات و مواضع خود، دربیان وکتابت مراقب باشند! ازنقطه نظرات مقام معظم رهبری زاویه نگیرند و با مواضع عاقلانه، بسترلازم را برای نظارت برتعهدات طرف غربی درامر برجام فراهم کنند! زیرا امریکا وهمپالکی های غربی اوبه هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

وی در پایان علت ترس آمریکا از ایران را ترس ا الگو شدن این کشور برای تمامی ملت های دیگر عنوان کرده و گفت: ترس آمریکا، الگو شدن تمام عیارایران است، درمواضع داخلی کاری کنیم که آب به آسیاب دشمن بریزیم و راه انقلاب را به رهبری امام گونه مقام معظم رهبری تداوم بخشیم که این تنها راه سعادت ملت بزرگ و انقلابی ایران است.

ارسال نظرات