خبرهای داغ:
امام جمعه قم گفت: دشمنان می‌خواهند با مذاکره نقاط قوت ما را به نقاط ضعف تبدیل کنند و بگویند قانون اساسی مورد نظر آنها نیست؛ آنها می‌خواهند ما فقط نام جمهوری اسلامی را یدک بکشیم و از محتوا خالی باشیم.
کد خبر: ۸۶۵۴۲۸۶
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،‌ آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) اظهار کرد: تقوای الهی پایه و اساس یقین است و موجب درستی در زندگی انسان شده و چراغ پرفروغ رستگاری انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه دین منهای تقوا ویران است و آبادانی ندارد، گفت: اگر تقوا در کنار یقین نباشد، پایه و اساس ندارد؛ درستی و راستی در جامعه اسلامی منهای تقوا هیچ معنایی ندارد و اگر بخواهیم راه رستگاری را در پیش بگیریم باید از چراغ پرفروغ و روشنی‌بخش تقوا استفاده کنیم و ویژگی‌های تقوا در زندگی ما موج بزند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه امنیت دارای حوزه‌های مختلف اعم از فردی، اجتماعی، ‌اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است، اضافه کرد: فرهنگ غنی اسلام نقش اساسی در هویت‌بخشی به کیان جامعه اسلامی دارد و مورد آماج حملات بی‌رحمانه دشمنان قرار می‌گیرد و امنیت فرهنگی از جانب دشمنان به چالش کشیده می‌شود؛ گاهی با مشابه‌سازی فرهنگ دینی به فرهنگ لطمه می‌زنند و گاهی با بنیان نهادن مکاتب مختلف و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگ جامعه را به چالش می‌کشند.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه امروز فرهنگ اسلامی ایران مورد هجمه‌های جدی بیرونی و درونی قرار دارد، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان برنامه‌های خود را بر روی مسئله تهاجم فرهنگی و به تعبیر رهبری شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ فرهنگی متمرکز کرده‌اند تا فرهنگ دینی و اسلامی را از بین ببرند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند فرهنگ دینی ما را استحاله کرده و ارزش‌های مورد پسند خود را جایگزین ارزش‌های دینی ما کنند، افزود: در تهاجم فرهنگی به دنبال تخریب فرهنگ دینی هستند و می‌خواهند کاری کنند که جوان ما به فرهنگ بیگانه افتخار کند.

وی با اشاره به آغاز سال جدید که مزین به نام مبارک حضرت زهرا (س) است، اضافه کرد: می‌توان سال 95 را سال فاطمی نامید و امیدواریم که خداوند این سال را بر همه ما مبارک گرداند.

حسینی‌ بوشهری با اشاره به سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار کرد: امام خمینی (ره) در حالی که 50 روز از پیروزی انقلاب نگذشته بود، به مسئولان وقت فرمود باید همه‌پرسی برگزار کنید تا مردم به این نظام رای دهند و بیش از 98 درصد مردم به این نظام رای «آری» دادند.

وی با اشاره به روز طبیعت ادامه داد: اسلام سنتی که مبنای عقلانی دارد و دور از خرافه است را می‌پذیرد؛ اگر به بهانه رفتن به دامن طبیعت خدای ناخواسته فضای طبیعت آلوده شود مورد پسند دین نیست.

امام جمعه قم با بیان اینکه رهبری امسال را «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کردند، افزود: از زمانی که رهبری سال‌ها را نامگذاری کردند، عملاً رهبری به مسائل اقتصادی رویکرد داشته‌اند و در تفسیر این مسئله باید گفت دشمنان ما تبلیغات سنگینی را به راه انداخته‌اند و تحریم اقتصادی را در پیش گرفتند؛ راه برون‌رفت از تحریم‌های اقتصادی دشمن این است که به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران از نظر نفت و گاز جزء نخستین کشورها است، خاطرنشان کرد: اقتصاد ما وابسته به نفت است و خام‌فروشی می‌کنیم؛ آیا می‌توانیم اقتصاد خود را بر پایه فروش نفت پایه‌ریزی کرده و بگوییم اقتصادی بالنده داریم؟

حسینی بوشهری با بیان اینکه اقتصاد ما بیماری‌های مزمن دارد، گفت: اقتصاد ما مردمی نشده و اقتصادی دولتی است؛ وقتی رهبری می‌فرمایند اقتصاد مقاومتی، یعنی اینکه مردم به صحنه بیایند و عهده‌دار امور اقتصادی شوند؛ اسراف موجود در جامعه نشان‌دهنده اقتصاد بیمار است.

امام جمعه قم با اشاره به رکود اقتصادی و تورم موجود افزود: با وجود تلاش‌های صورت گرفته تورم هنوز دو رقمی است، ولی باید این مشکلات برطرف شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به ظرفیت‌های گسترده‌ای که در کشور داریم، ادامه داد: از نظر موقعیت جغرافیایی، میزان افراد تحصیلکرده، پیشرفت‌های علمی و ... دارای ظرفیت‌های بسیاری هستیم و اگر در مسیر اقتصاد مقاومتی با استفاده از این ظرفیت‌ها حرکت کنیم با تکان‌های اقتصادی نمی‌لرزیم که یک روز حرف از لغو تحریم‌ها بزنند و از مسیر دیگر تحریم‌ها را شروع کنند.

وی تاکید کرد: انتظار از دولت و مسئولان این است که امسال طبق نامگذاری رهبری بر روی مسئله اقدام و عمل پافشاری کنند.

حسینی بوشهری تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند اینگونه القاء کنند که ملت ما باید یا در کنار آمریکا زندگی کرده و یا با مشکلات دست و پنجه نرم کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواهند با مذاکره نقاط قوت ما را به نقاط ضعف تبدیل کنند و می‌خواهند بگویند قانون اساسی مورد نظر آنها نیست؛ آنها می‌خواهند ما فقط نام جمهوری اسلامی را یدک بکشیم و از محتوا خالی باشیم.

امام جمعه قم گفت: برخی اینگونه مطرح می‌کنند که فردای دنیا فردای گفتمان و مذاکرات است؛ رهبری به عنوان دیده‌بان بیدار دلسوزترین فرد برای آینده نظام اسلامی است و مسیر و راه ایشان را باید دنبال کنیم.
ارسال نظرات